Slavi KoširSlavi Košir
Matej KržišnikMatej Kržišnik
Helena KrižnikHelena Križnik
Denar, evro (foto: pexels)
Denar, evro | (foto: pexels)

Kam vse vlada namenja svoj oglaševalski denar?

Slovenija | 19.08.2024, 16:53 Jernej Dragar

Vlada je ob koncu lanskega leta sprejela priporočila o oglaševanju ministrstev in njihovih organov. V poročilu je predstavljenih kar šestinšestdeset kampanj ministrstev, vladnih uradov in Slovenske vojske.

Največji naročnik kmetijsko ministrstvo

V poročilu vrednem skupaj 1.700.000 evrov so navedene posamezne kampanje, njihov naročnik, vrednost oglasa in vrednosti zakupa po posameznih medijih. Zbrani podatki kažejo, da je največji državni naročnik Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je za oglaševanje svojih kampanj skupno porabilo več kot 700.000 evrov. Sledijo ministrstva za kohezijo, obrambo in javno upravo.

Promocija mleka in mesa v oddaji Slovenija ima talent

Zanimiva so tudi posamezna manjša naročila. Tako je recimo Ministrstvo za kmetijstvo odštelo skoraj 5000 evrov za akcijo promocija mleka in mesa v oddaji Slovenija ima talent, ki jo predvaja televizija POP-TV. Ministrstvo za obrambo pa je reviji The Adriatic Journal za objavo članka plačalo več kot 4.200 evrov.

»Vlada z državnim denarjem plačuje svoje ljudi«

»To samo dokazuje to, kar smo mnogi opozarjali že desetletja. In sicer, da vlada z državnim denarjem, ki je namenjeno oglaševanju, financira in plačuje svoje ljudi. To, da je sedanja vlada zmagala na volitvah, je treba plačati in treba je plačati tudi na tak način, da določene agencije dobijo toliko in toliko denarja,« je za naš radio povedal novinar in publicist Tino Mamić.

Odgovorni urednik tednika Domovina Tino Mamić.
Odgovorni urednik tednika Domovina Tino Mamić. © Nace Hočevar/STA

Denar se usmerja samo v določene medije

Pojasnjuje še, da je omejevanje možnosti oglaševanja resen poseg v krajino medijske svobode, kar samo po sebi predstavlja resen problem in dodaja: »Ko pogledamo oglaševanje, je zelo jasno, kam ta denar tudi gre. PIAR agencije ne dajejo vsem medijem oglasom, ampak samo določenim. Na tak način se dejansko v vsem tranzicijskem času, praktično od leta 1990, denar usmerja samo v določene medije.«

Na tak način se dejansko v vsem tranzicijskem času, praktično od leta 1990, denar usmerja samo v določene medije.

Največ sredstev radijskim postajam v mreži Infonet

Največ sredstev pa ni šlo vodilni medijski hiši Pro Plus, temveč radijskim postajam v mreži Infonet – gre za medijski imperij, povezan z Martinom Odlazkom, kjer je deloval tudi bodoči evropski komisar Tomaž Vesel. Po novem pa naj bi vlada pregledovala vse kampanje, za katere vladne ustanove namenijo več kot 50.000 evrov. V prihodnosti pa naj bi pregledovali tudi oglaševalske aktivnosti podjetij v večinskih državnih podjetjih.

Slovenija
Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO) Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO)

Romanje upanja: S kolesi in škofom v Rim

Radijska ekipa s prijatelji se v ponedeljek, 9. junija, odpravlja s kolesi na romanje upanja v Rim. Vsak odhaja na to dolgo pot s svojim osebnim namenom, skupni pa je udeležba na mednarodnem ...

Šola na obrobju Antananariva je izrednega pomena za 550 revnih otrok (photo: Slovenska karitas) Šola na obrobju Antananariva je izrednega pomena za 550 revnih otrok (photo: Slovenska karitas)

»Hvala, Slovenija, radi te imamo!«

Novo osnovno šolo na Madagaskarju, ki so jo odprli včeraj, krasi napis »Hvala Sloveniji!« Slišati je bilo tudi pesem »Mi se imamo radi«, in oči ter ušesa so uživala ob plesih in pesmih, ki so jih ...

Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko) Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko)

Dr. Žiga Turk o ministrih z nenavadnimi prijatelji

Na političnem parketu je v minulih dneh odmevala vložitev interpelacije o delu ministra za notranje zadeve Boštjana Poklukarja. Vložili so jo v Novi Sloveniji skupaj z Demokrati Anžeta Logarja. ...

Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS) Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS)

Nova kmetijska zakonodaja: Premik v smeri dialoga?

Zadnje pol leta se v procesu sprejemanja nahaja zajeten sveženj zakonodaje kmetijskega področja, ki bo korenito posegel v kmetovanje v Sloveniji. Lani jeseni je nastal brez sodelovanja s kmečkimi ...