Mag. Vida Vidmar Kastelic: Otrokom tako dobro dene, ko jim starši rečejo, tu sva, kaj lahko narediva zate?
Oddaje | 07.08.2020, 10:47 Nataša Ličen
Avgust je mesec, ko se počasi že začnemo obračati v nov šolski mesec. Ne smemo pa pozabiti, da je kar nekaj mladih, ki pa se še trudijo zaključiti za večino že preteklo šolsko leto. Iz tega naslova nastaja kar veliko stisk, zato je pomembno, da ravno sedaj nagovorimo odrasle, kako pomagati mladostnikom. Kako iz te izkušnje s čim manj ranami, da se bo izšlo kot dobra popotnica za naprej.
Šolsko leto se začne prvega septembra, ne prej. Počitnice so namenjene počitku. Za šolo med počitnicami ne vadimo.
V studio smo povabili Mag. Vido Vidmar Kastelic, doktorsko kandidatko zakonske in družinske terapije iz Centra za individualno, zakonsko in družinsko terapijo Emocije. »Ni namen vzbujanja sramu, očitkov, zasmehovanj, če otroci, dijaki, študenti, niso uspeli dokončati šolskih ali študijskih obveznosti. Vloga staršev je pomagati otrokom iziti iz teh razmer. Otrokom je treba dati uvid, da se ni podrl svet. Pri pripravi na izpit ni prostora za očitke. Seveda ne gre za odobravanje, ker je prišlo do popravnega izpita, treba je narediti načrt. Kaj to pomeni?
»Zelo je pomembno, da se vprašamo, zakaj je prišlo do popravnega izpita? Ali gre za nedelo, kar je lahko razlog, gre za nerazumevanje snovi? To je velika razlika in ko odgovorimo na to vprašanje, dobimo zelo pomemben odgovor. Morda otrok potrebuje strokovno pomoč, dodatno razlago. Če gre za pomanjkanje zdrave in odgovorne delovne storilnosti, je treba spremeniti pristop do dela za šolo, preverimo, če ima otrok vse gradivo za učenje in podobno. Otrokom tako dobro dene, ko jim starši rečejo, tu smo, pomagali ti bomo. Tu sva, kaj lahko narediva zate?«
Z otrokom naredimo načrt, definirajmo, kako bo prišel do potrebnega znanja, usmerjajmo ga, ne delajmo namesto njega. In, otrok se bo začel umirjati in bo pristopil k delu.
»Določimo ure, ko je otrok pri najboljši kondiciji za učenje, naj ima tudi tedenski načrt, katere dneve bo delal, katera poglavja in snov bo obravnaval. S tem otrok dobi občutek varnosti, nadzora in kakovostna priprava na popravni izpit se začne. Ne pozabimo, da je popravni izpit napor in vsaka neprimerna pripomba ob tem je dodatna obtežitev, ki je otrok takrat resnično ne potrebuje.«
»Veliko je pri tem sramu, ki je naj globje čustvo. Sramu ne sme biti pri popravnem izpitu. Prevečkrat so otroci, dijaki ob tem deležni neprimernih in nesramnih pripomb, češ, da je otrok zaradi tega sramota družine in podobno, veliko je šikaniranj tudi s strani sovrstnikov. To vsekakor ni popotnica v prid otroku, da izide iz te situacije. Popravni izpit ni tragedija, zato je nujna podpora, struktura in red s strani odraslih.«
Počitnice naj bodo počitnice
Mag. Vida je o tem dodala: »Koliko staršev misli, da mora otrok pred vstopom v šolo že znati dobro pisati, brati, da mu bo šlo potem lažje. Počitnice niso čas za delo za šolo. S prvim septembrom pa je treba začeti z delom. Zgodnje vstajanje, red, redno opravljanje šolskih obveznosti in podobno.
Kdaj se med počitnicami začnemo pripravljati na novo šolsko leto? To je kar pogosto vprašanje staršev? Med počitnicami nikoli, izjema je seveda popravni izpit. Počitnice so čas počitka.«