Blaž Lesnik
Andrej Jerman
Helena Križnik
Letalo (foto: www.adria.si)
Letalo

Adria na tleh, s kom bomo leteli?

24.09.2019, 15:24 Tanja Dominko

Adria Airways se je po skoraj 60 letih delovanja znašla na tleh. Po privatizaciji iz leta 2016 in napovedih, da bo novi lastnik družbo dokapitaliziral, naj bi rezultate popravljali s finančnimi manevri, prodajo blagovne znamke in letal. Pričakovali so novo pomoč države, a je niso dočakali. Ministrstvo za infrastrukturo je v luči težav sicer pripravilo predlog zakona, ki bi, če bo to potrebno, omogočil subvencioniranje nekaterih letalskih linij. Akter v celotni zgodbi je tudi Agencija za civilno letalstvo, ki bo svojo odločitev o morebitnem odvzemu licence obelodanila jutri.

Družba Adria Airways danes in jutri večine svojih letalskih operacij ne izvaja. Ohranila je le povezavo s Frankfurtom. Potnikom, ki potujejo v teh dveh dneh, svetuje, da še pred prihodom na letališče preverijo, kdo operativno izvaja njihov let in v kolikor je to družba Adria Airways, naj se obrnejo na prodajno mesto, kjer so kupili letalske vozovnice. Toda v Sloveniji je tudi veliko tujih turistov, ki se na letališču ne znajdejo najbolje. Nekateri so precej razburjeni.

Adria Airways upa, da bo prekinitev samo začasna, situacijo globoko obžaluje. Ekonomist dr. Matej Lahovnik meni, da za rešitev družbe ni nobenih možnosti, nima svojih letal, izgubila je dobro ime. Agonija se vleče že celo vrsto let, država je večkrat pomagala z dokapitalizacijami, zato se mu ne zdi presenetljivo, da so novi lastniki poskušali tudi tokrat. Toda upanja po njegovem ni več.

»Mislim, da je v prihodnjih tednih propad Adrie neizbežen, mislim, da bo insolventnost ugotovila tudi agencija za civilno letalstvo in se odločila za odvzem licence in konec bo neizbežen.«

Kot rečeno, bo odločitev Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije znana jutri. Po poročanju medijev se je sinoči ob devetih zvečer iztekel tudi "ultimat Adrie Airways", da jim država da štiri milijone premostitvenega posojila oziroma poroštva. Lahovnik je to označil kot še en poskus izsiljevanja, saj bi država s tem vrgla denar skozi okno. Kaj pa propad Adrie pomeni za pogodbo za izvajanje rednih letalskih povezav med Ljubljano in Brusljem? Pogodbo za letos in prihodnje leto so sklenili konec lanskega leta, vredna je 4,475 milijona evrov. Z njo je za obe leti predviden nakup skupno 9794 vozovnic. Bodo javni uslužbenci na suhem? »Načeloma lahko, ampak moramo vedeti, da že zdaj vozovnice Adrie niso bile med najcenejšimi. Že doslej bi javni uslužbenci, če bi potovali s svojim denarjem, izbrali kakšno drugo letalsko družbo ali katero drugo letališče.«

Lahovnik je prepričan, da bodo situacijo na področju povezljivosti Slovenije s svetom začeli reševati konkurenčni letalski prevozniki, vendar ne čez noč. »Nekatere bodo hitrejše, kot je JAT, ki pozna razmere v regiji, nekatere se bodo pridružile pozneje, ampak mislim pa, da propad Adrie ni taka nacionalna katastrofa, kot skušajo prepričati nekateri.«

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?
Slovenija , Politika
Birma v Slovenski hiši v Buenos Airesu (photo: osebni arhiv škofa Jamnika) Birma v Slovenski hiši v Buenos Airesu (photo: osebni arhiv škofa Jamnika)

Slovenska birma v Buenos Airesu

Vrhunec obiska škofa Antona Jamnika pri rojakih v Argentini sta bili slovesnosti svete birme v Lanusu in Slovenski hiši, pri katerih je bilo 22 birmancev. Obe slovesnosti sta bili skrbno ...

p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček) p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček)

»Napad na korita je uspel.«

Zgodil se je končni razplet velike ofenzive slovenskega levega meščanskega razreda na vse možne pozicije. Desna opcija je izgubila vse volitve, levica ima zdaj absolutno oblast. Kako je to slabo ...