Učitelj, šola, pouk
Ob začetku novega šolskega leta: Bodimo dosledni
| 22.08.2019, 11:48 Rok Mihevc
Ob začetku novega šolskega leta sta spregovorila gosta Marta Zabret, profesorica matematike na kamniški Gimnaziji in srednji šoli Rudolfa Maistra, in doktor Anton Meden, profesor na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo ter predsednik Zveze aktivov svetov staršev. Kot starša in prosvetna delavca sta spregovorila o svojih vzgojnih izkušnjah.
»Zelo dobro je, da smo dosledni. Učitelj naj preveri, ali je bila naloga narejena, ali ne. Te odgovornosti ne moremo prenesti na starše. Zelo dobro je, da ko otroci odraščajo, starši spremljamo to odraščanje. Tudi zapostavljanje bdenja nad strukturo je del odgovornosti, ki jo postopno prenašamo na otroke«, je povedal dr. Meden ob vprašanju pomembnosti strukture v otrokovem življenju.
V primeru ločenih staršev je profesorica Zabret povedala: » Bistveno se mi zdi, da so odnosi med staršema toliko razčiščeni, da majhen otrok ve, kje bo kakšen dan spal, kaj bo »spakiral«, kje bo pisal nalogo«. Pri vprašanju odnosa med najstnikom in očetom Zabretova pravi, naj se očetje potrudijo preživeti čas s sinovi: "Otroci potrebujejo očeta, tudi če z njim ne govorijo".
Glede rabe računalnika in telefona pa dr. Meden: »Dokler se struktura zanimanja za šolo ne vzpostavi, toliko dlje je potrebno omejevanje rabe računalnika in telefona. Ali je to možno urediti brez prepirov, povzdigovanja glasu? Težko. Po mojih izkušnjah včasih ni bilo druge, kot da smo "odprli vse registre" in je bilo potem urejeno. Otroci enostavno preizkušajo. Preizkušajo meje. In dokler ne pridejo do konca, se ne ustavijo. V nekem trenutku je treba jasno pokazati, da do nekje gre, naprej pa ne.
Profesorica Zabret pa: "Pri hčeri sem opažala, kako so tehnologija, družbena omrežja prišla v vse pore njenega življenja bolj kot pri sinovih, ker tega prej ni bilo toliko. Starši smo tudi zato negovoti, ker ne vemo, koliko zmorejo otroci vse to istočasno upravljati. Bila sem na izobraževanju, kjer so nam ta mit, da je ta generacija večopravilna, popolnoma razbili. Ni večopravilna! Oni lahko tako kot mi delajo eno stvar naenkrat, tudi če imajo prižganih vseč stvari".
Gosta sta razmišljala tudi o potrebnem in prokomernem stresu med otroki, izsledkih raziskav med slovenskim šolarji, vlogi starih staršev, posebnostih učenja matematike in jezikov ...