Andrej Zalokar, poslovni trener
Radi bi kreativen team, a ljudem, ki so del tega teama, ne dovolimo izraziti mnenja
Slovenija | 01.08.2019, 18:00 Nataša Ličen
Petindvajset let nazaj je biti direktor pomenilo nekaj povsem drugega, kar to pomeni danes. Mnogi tega ne razumejo in težko sprejmejo. Posledično je danes veliko ljudi zelo nezadovoljnih z vodenjem.
Če želimo spoznati sodelavce, je treba najprej poznati sebe. Da smo slišani, je higienik ki pomaga k boljšemu počutju in zadovoljstvu.
Avtokratskega vodenja je v Sloveniji žal preveč
To pri svojem delu, na delavnicah in usposabljanjih, opaža Andrej Zalokar, poslovni trener, strokovnjak za povečanje prodaje, marketinga in vodenja. Bistvo je vedeti, v katero smer želimo iti. Pot se lahko vmes tudi spreminja, to ni nič hudega. Da le vemo, v katero smer želimo. Veliko je še možnosti za izboljšave.
Tako kot komuniciramo s seboj, tako z drugimi
Poudarja Andrej Zalokar, tudi oče in priznani mednarodni podjetnik: »Šele, ko stopimo na določeno pot, se nam začnejo odvijati stvari, ko vemo, kam hočemo. Ne moremo dobiti usmeritve, če ne poznamo cilja. Sem oseba, ki rada hodi po robu, priznam, to me je v nekem obdobju pripeljalo do kritične točke, tudi finančno. V poslovnem svetu bližnjic ni.«
Za nekaj evrov in po tečaju konec tedna boste postali vrhunski vodja. Lažne obljube.
»Največji poudarek, ko gledamo družabne medije, je v hitrem obljubljanju, da bomo za nekaj evrov postali ne vem kakšni vodje. Tega se ustrašim. Vem in vidim, katere kompetence sem gradil četrt stoletja, in vem, katere moram še nadgraditi, kje moram še delati na sebi. Ne govorim, da nisem dovolj dober. Treba je razvijati veščine ves čas, se izpopolnjevati in izobraževati. Takšna pot je edino prava.«
Brez jasno definiranih stvari nam ne bo uspevalo
Najtežje je na poslovni poti v prvih letih, ko si želimo enostavnih priložnosti, in nas pri tem nihče ne podpre. Takrat je ključno, kakšna vprašanja si postavljamo, ko nam ne gre. So to pozitivna ali negativna vprašanja. »Ko sem pred nekaj leti doživel kritično točko, sem vztrajal. Marsikdo bi na mojem mestu obupal. Takrat so mi zelo pomagale veščine in različne tehnike samo-spoznavanja. V poslovnem smislu je največ, kar si lahko želimo, da nam prihajajo naproti ljudje, ki želijo poslovati z nami.«
Prek 250 podjetnikom pomagal uspešno vpeljati nove blagovne znamke
Andreja Zalokarja smo vprašali, če se družbena odgovornost širi in dobiva otipljive rezultate? »Vse več ljudi prepoznava soodvisnost, če je dobro drugemu, bo boljše tudi meni. Informacije so dostopne, veliko je izobraževanj. Biti pa moramo pozorni, da bodo te informacije strokovne. Sto različnih receptov je super, toda dokler ne »streniramo« sebe, kakšen je naš namen in kaj želimo doseči, je še tako dober recept lahko neučinkovit.«
90 odstotkov stvari naredimo iz nezavednih interakcij, kot avtopiloti
»To je sicer na neki točki dobro. Toda, kot avtopiloti ne zaznavamo ljudi okoli sebe in resnično delujemo kot roboti. Zavedati se je treba vsega, kar se dogaja okoli nas, saj šele takrat lahko začnemo spreminjati tisto, kar ni dobro.« To, kar danes dela Andrej Zalokar, je eden od novejših poklicev.