Tomšič prepričan, da združenje dveh ideološko podobnih časopisov ne bo prineslo sprememb
| 29.07.2019, 14:44
Agencija za varstvo konkurence je sprejela odločitev v primeru združevanja časopisnih hiš Dnevnik in Večer. Vsebine odločbe ne komentirajo, dokler ta ne bo vročena stranki postopka. Po informacijah Radia Slovenija je svet agencije sicer odločil, da združitev ne bo ogrozila konkurence. Da ta združitev ne bo prinesla nič novega na področju medijskega pluralizma pa je za Radio Ognjišče dejal predsednik Združenja novinarjev in publicistov Matevž Tomšič.
Skupna družba Dnevnika in Večera bo imela na oglaševalskem trgu tiskanih medijev 40-odstotni delež, poroča Radio Slovenija. »Če pogledamo vsebino enega in drugega časopisa, ki se združujeta težko rečemo, da bo privedlo do kakšnih sprememb. Oba časopisa sta politično in ideološko zelo podobno usmerjena, sta izrazito levo usmerjena. Dnevnik je bil že od začetka medtem, ko je mariborski Večer to postal v zadnjih letih. Iz vidika nekega pluralizma to ne bo prineslo praktično nobene spremembe, ne v pozitivni in ne v negativni smeri.«
Na vprašanje, kaj bi bilo potrebno storiti na področju pluralizacije je Tomšič dejal, da gre za zelo kompleksno vprašanje: »To je problem, ki je povezan s slovenskim medijskim prostorom in ga opažamo večji del tranzicijskega obdobja. Ta izrazita enosmernost medijev, saj vsi izrazito podpirajo tako imenovano tranzicijsko levico.«
Stran, ki je v medijskem prostoru manj zastopan bi lahko po mnenju Tomšiča storila več. »Ko govorimo o teh tiskanih medijih se pa moramo zavedati, da je njihov vpliv vedno manjši. Sama branost tiskanih medijev se iz leta v leto zmanjšuje. Tukaj so različni spletni mediji, ki v smislu pluralnosti pomenijo nek korektiv Sloveniji.«
Prav ti kanali po besedah publicista Matevža Tomšič spreminjajo uniformiran medijski prostor.