Černač o drugem tiru: To bo spomenik slovenski neumnosti
Slovenija | 25.01.2019, 12:08
Potem, ko je vlada včeraj potrdila investicijski program za gradnjo drugega tira Divača-Koper, po katerem bo zanj potrebnih milijardo in skoraj 200 milijonov evrov brez DDV, je vprašanje, kje bo država dobila oz. vzela 400 milijonov evrov, da bo zaprla finančno konstrukcijo projekta. Premier Marjan Šarec upa, da bo to primaknila Evropska investicijska banka. Kljub temu mnogi svarijo, da vse ni tako preprosto, kot razlaga vlada. Veliko je še namreč odprtih vprašanj. Na nekatera je za Radio Ognjišče opozoril nekdanji minister za infrastrukturo Zvonko Černač.
Projekt je ekonomsko upravičen, poudarja ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek a jasno je, da Sloveniji še vedno manjka 400 milijonov evrov. Kaj to pomeni za finančno konstrukcijo, ki ni sklenjena nam je poslanec SDS Černač odgovoril: »Ne gre samo za finančno konstrukcijo, gre tudi za to, da je ta cena bistveno previsoka in seveda tudi se porajajo dvomi o ekonomski upravičenosti. Po potrditvi tega investicijskega programa se je pokazalo, da je tisto, kar smo ves čas zatrjevali res. Mi smo takrat imeli podatke o ceni približno 1,3 milijarde evrov in sedanja številka je blizu tej. In potrdilo se je, da je nekdanji premier Cerar javno zavajal, ko je maja 2017 govoril o tem, da bo cena te enotirne proge 729 milijonov evrov, sedaj pa je glasoval kot minister za dvakrat tolikšno vrednost.«
Precej torej ostaja odprtih vprašanj. Kakšen je po besedah našega sogovornika lahko najbolj črn scenarij? »Da bo to spomenik slovenski neumnosti. Vse več argumentov je, da ta tir ne bo zgrajen do leta 2025,« je dejal.
S potrditvijo investicijskega programa za drugi tir med Divačo in Koprom na vladi je padla še zadnja ovira za začetek uvajanja izvajalcev v pripravljalna dela za projekt. Kolektor CPG in sarajevski Euroasfalt, ki sta na razpisu kandidirala s 14,48 milijona evrov vredno ponudbo, danes začenjata z uvajanjem za izgradnjo dostopnih cest do trase.