Mediji
V Združenju novinarjev in publicistov za pošteno poročanje pred volitvami
Slovenija | 07.05.2018, 18:04
V Združenju novinarjev in publicistov so se ob začetku kampanje pred predčasnimi parlamentarnimi volitvami obrnili na vse javne medije in medije, ki so v večinski državni lasti. Priporočajo jim, naj do 3. junija, ko bomo v Sloveniji izbirali nove predstavnike ljudstva v hramu demokracije, še posebno pozornost posvetijo profesionalnemu, nepristranskemu in uravnoteženemu poročanju. Kot so dodali, naj zagotovijo enakopravno tekmo vsem strankam in listam, ki se potegujejo za sedeže v državnem zboru.
V Združenju novinarjev in publicistov profesionalno in pošteno poročanje v času kampanje pred predčasnimi parlamentarnimi volitvami pričakujejo od vseh medijev, a imajo po njihovem tisti, ki so v lasti države in podjetij z večinskim državnim lastništvom, pri tem še posebno odgovornost. Poziv, naj v prihodnjem mesecu zagotovijo kar se da objektivno in uravnoteženo poročanje tako v običajnih predvolilnih predstavitvenih rubrikah kot tudi v celotnem dnevnoinformativnem programu še posebej velja za Radiotelevizijo Slovenija, Slovensko tiskovno agencijo ter portal Siol in Planet TV. "Gre za tiste medije, ki niso le zasebna podjetja, ampak naj bi v svojem bistvu zasledovala javni interes. Od njih se lahko in mora zahtevati, naj se obnašajo nepristransko, naj objavljajo različna stališča in naj različnim političnim igralcem v času kampanje namenjajo korektno pozornost," nam je pojasnil podpredsednik Združenja novinarjev in publicistov dr. Matevž Tomšič. Obžaluje, da se to pogosto ne dogaja. "To velja tako za prejšnje kampanje kot tudi za to, čeprav se je formalno šele začela, a dejansko traja že kar nekaj mesecev."
V Združenju novinarjev in publicistov so prepričani, da se morajo novinarji zavedati, da s svojim delom pomagajo pri razvoju demokratične in pluralne družbe. Kot so dodali, je to še posebej pomembno v času, ko se volivci odločajo, kdo bo v prihodnjih letih vodil državo. Takrat morajo predvsem novinarji javnih medijev in medijev v lasti podjetij z večinskim državnim lastništvom zagotoviti enakopravno in uravnoteženo predstavitev vseh strank in list ter tako svojim bralcem, poslušalcem in gledalcem omogočiti, da se seznanijo z vsemi spektri družbenih pogledov. "Zdaj težko zagotovo rečemo, kako bodo to sprejeli mediji. A želimo, da bi se ne glede na naš poziv v tej kampanji obnašali čim bolj korektno," je dodal dr. Tomšič.