Štefan IskraŠtefan Iskra
Mark GazvodaMark Gazvoda
Andrej ŠinkoAndrej Šinko
Papež na srečanju s prebivalci perujske Amazonije (foto: vaticannews.va)
Papež na srečanju s prebivalci perujske Amazonije

Papež: Ne moremo ’normalizirati’ nasilja nad ženskami

Cerkev po svetu | 20.01.2018, 10:24 Marta Jerebič

Papež se je po srečanju z avtohtonimi prebivalci v Puerto Maldonadu srečal tudi z drugimi prebivalci perujske Amazonije. Znova je obsodil izkoriščanje zemlje in nasilje nad ženskami ter nebrzdano potrošništvo.

Papež je obsodil načrte nekaterih, ki mislijo, da to območje lahko nebrzdano izkoriščajo.

»Treba je z vso močjo poudariti: niste nikogaršnja zemlja. Ta zemlja ima imena, ima obraze, ima vas … Ta zemlja ni sirota, ampak zemlja, ki ima Mater! In če ima mater, ima tudi otroke, družino, skupnost.«

Težave zaradi tega ne izginejo, se pa zagotovo najde moč za soočanje z njimi na drugačen način, je dejal papež in ob tem obsodili potrošniško miselnost, izkoriščanje zemlje do neuporabnosti, delavsko suženjstvo in nasilje nad ženskami.

»Ne moremo »normalizirati« nasilja do žensk in podpreti kulture, ki ne sprejema vlogo ženske kot protagonistke po naših skupnostih. Ni nam dovoljeno gledati »z druge strani« in tako dopustiti, da so številne ženske, še posebej mladostnice, poteptane v svojem dostojanstvu.«

Papež je omenil še ljudi, ki so z upanjem v boljše prihodnosti prišli iskat zlato v Amazonijo. Toda zlato lahko postane lažni bog, ki zahteva človeške žrtve, je opozoril in dodal, da taki lažni bogovi pokvarijo tako osebe kot institucije in uničijo tudi gozdove. Takšne demone pa, kot je dejal že Jezus, lahko izženemo le z veliko molitve. Papež je ob koncu nagovora prebivalce Amazonije pozval, naj ljubijo zemljo in jo čutijo za svojo.

 

Cerkev po svetu, Papež in Sveti sedež
Razpoke v tleh zaradi suše (photo: Robert Božič) Razpoke v tleh zaradi suše (photo: Robert Božič)

V boju s sušo je edini učinkoviti ukrep namakanje

Včeraj so v javnost prišla navodila, kako naj kmetje ublažijo posledice suše v kmetijstvu, ki so jih nekateri mediji, v želji po čimvečjem številu klikov prenapihnili s klikbajt naslovi. Šlo je za ...