Strah pred referendumom

Slovenija | 10.05.2017, 15:17

Zakona o drugem tiru državni svetniki niso uspeli ustaviti, si pa zdaj to z zbiranjem podpisov za razpis referenduma prizadevajo v civilni iniciativi Davkoplačevalci se ne damo, ki jo vodi Vili Kovačič. Na zbiranje podpisov se je odzval tudi premier, ki je prepričan, da bo to ogrozilo naše razvojne možnosti in botrovalo izgubi kredibilnosti Slovenije.

Referendumska pobuda za zakon o drugem tiru bi po besedah premierja Mira Cerarja projekt ustavila. "Če bo vložena pobuda za zbiranje podpisov, bo to pomenilo blokado projekta, za katerega se trudimo več kot 20 let. Tisti, ki bo zdaj želel blokirati uveljavitev zakona, dela proti interesom Slovenije, ne proti interesom vlade in ne proti meni". Premier je prepričan, da je eden od razlogov za nasprotovanje projektu to, da nekdo ne želi, da bi tej vladi uspelo. Sam upa, da do referenduma ne bo prišlo, se pa sprašuje, kdo ima motiv za to. V nadaljevanju pogovora se je celo nekoliko razjezil. "Bomo imeli jutri potem tudi referendum o tretji razvojni osi, pa o železniški progi Ribnica-Kočevje, o vsakem infrastrukturnem projektu, denimo o predoru skozi Karavanke. Kje pa bomo potem, katera država to počne, lepo vas prosim," je bil še kritičen do pobudnikov referenduma.

Po njegovem mnenju bi bilo vredno raziskati, kdo stoji v ozadju, kajti predvideva, da sam Vili Kovačič za predsednika ne bo kandidiral.

Premier je prepričan, da vlada vodi širok dialog in upošteva tudi predloge civilne družbe. Trenutno po njegovih besedah ministrstvo analizira, kako bi bilo možno razširiti servisne cevi v polni profil, da bi lahko v prihodnosti izvedli dvotirno progo. V času Pahorjeve vlade pač po Cerarjevih besedah niso tako razmišljali in so se zavzemali za enotirno progo. "Zdaj mi popravljamo to napako, kolikor moremo," je dejal.

Projekt so doslej podprle Poljska, Češka, Slovaška, a v javnosti se največ govori o sodelovanju Madžarske. Ta se namreč prvič v zgodovini preusmerja iz Reke v Koper, kar je po premierovih besedah treba izkoristiti, seveda pa moramo to storiti skrbno. Pogovori z Madžarsko še potekajo. Premier pričakuje, da bodo poslanci do poletja odločali o meddržavni pogodbi z vzhodno sosedo.

Včeraj se je že odzval Vili Kovačič, ki je ogorčen nad izjavami premiera, da bo Slovenija z razmislekom o 27 km dolgem železniškim tiru razvojno zaostala. Kovačič poudarja, da je projekt "tehnično neprimeren, zastarel, postal je dvakrat preplačan in v celoti ignorira potrebe lokalnega prebivalstva. Ta projekt odslikava nesposobnost vlade za soočanje s kakršnokoli kritiko, predvsem pa odraža neizmerno željo predsednika vlade po velikih predvolilnih učinkih prve lopate za vsako ceno – ki naj bi simbolizirala začetek izvajanja povsem nezrelega in nedodelanega projekta". Tako Kovačič, ki se že veseli referendumske kampanje in meni, da bo vsekakor odlična priložnost za soočenje mnenj.

Slovenija, Politika