Jože BartoljJože Bartolj
Mark GazvodaMark Gazvoda
Helena KrižnikHelena Križnik
Kaldejski katoliški patriarh Louis Sako (foto: ARO)
Kaldejski katoliški patriarh Louis Sako

Vrnitev prve krščanske družine na planoto Ninive

Svet | 03.02.2017, 11:34 Marta Jerebič

V Iraku se nadaljuje vladna ofenziva za popolno osvoboditev mesta Mosul iz rok Islamske države. Medtem pa se je na planoto Ninive, v vas Teleskuf, na svoj dom vrnila prva krščanska družina. Njihova hiša, ki so jo bili leta 2014 zaradi napredovanja džihadistov prisiljeni zapustiti, je k sreči ostala nepoškodovana.

Po besedah kaldejskega patriarha Louisa Saka, je vrnitev ene družine pozitivno znamenje tudi za druge družine, ki so zatočišče pred Islamsko državo večinoma poiskale v Erbilu in Dohuku.

»Vrnitev življenja v to vas, ki je včasih štela 14 tisoč prebivalcev, je za nas rojstvo. Teleskuf in še pet drugih vasi na planoti je povsem kaldejskih. Prejšnji teden sem odšel tja, da bi podprl obnovo hiš,« je za Radio Vatikan dejal patriarh Sako in dodal, da je treba

območje očistiti tudi vseh min, ki so jih za seboj pustili džihadisti. Oblasti in mednarodne voditelje je zato pozval, naj pomagajo pri zagonu obnove.

»Pomagali bomo vsem družinam, ki se želijo vrniti. Naredili bomo vse. Za pomoč smo zaprosili tudi iraške kristjane, naše Cerkve in škofije v Ameriki, Kanadi, Avstraliji in Evropi.«

Patriarh Sako upa, da bosta Mosul in planota Ninive v prihodnosti resnični zgled za mirno sožitje in versko svobodo.

Svet, Cerkev po svetu
Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol) Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol)

Dostojanstveno slovo

Ob izteku lanskega leta, v tistih prazničnih dneh, ko si vzamemo čas za veselje, druženje in ustvarjanje načrtov, se je po dolgotrajni bolezni poslovila najina dobra prijateljica Ivanka.

p. Damjan Ristić (photo: Jaka Korenjak) p. Damjan Ristić (photo: Jaka Korenjak)

Globine: Je ateizem neke vrste vera? #videopodkast

»Razlika med ateistom in teistom je namreč ta - če je za ateista samo materialni pozitivni vzrok, je za teista potem še duhovni vzrok. Ateist živi samo v materialnem svetu, medtem ko teist živi ...