Kako pomemben je projekt drugega tira?
Slovenija | 05.03.2016, 05:25
Projekt izgradnje drugega železniškega tira med Koprom in Divačo je znova v ospredju pozornosti. Kot je znano, ga želi država financirati prek javno-zasebnega partnerstva, podporo išče v zalednih državah. Nanje se je na nedavni transportno-logistični konferenci v Bruslju obrnil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Podporo projektu je v teh dneh izreklo tudi več primorskih županov, delodajalci in sindikati v ekonomskem-socialnem svetu poudarjajo, da je nujen za razvoj slovenske logistike.
Gašperšič je na transportno-logistični konferenci zaledne države pozval k sodelovanju pri pri zapiranju finančne konstrukcije projekta izgradnje drugega železniškega tira med Koprom in Divačo prek podjetja, ki bo delovalo kot vlagatelj, in prek koncesije kot tisti, ki bo upravljal s to infrastrukturo. "Odpirajo se možnosti za vložke zainteresiranih držav. Zelo resne analize za možnost takšnega kapitalskega sodelovanja zdaj izvajajo na Madžarskem," je pojasnil Gašperšič, a zdaj se tam še niso uradno izrekali o morebitni višini vložka.
Več primorskih županov se je pridružilo zaposlenim v Luki Koper pri podpisu izjave o podpori razvoju pristanišča in izgradnji drugega železniškega tira do Divače. O slednjem so govorili tudi na zadnji seji ekonomsko-socialnega sveta. Strinjali so se, da je nujna revizija projekta, saj verjamejo, da je ceno mogoče znižati. Poudarili so še, da se je treba od splošnega strinjanja čim hitreje premakniti h konkretnim ukrepom. "Naredili smo že toliko napak. Na raznih projektih smo se naučili toliko, da bi to lahko bil primer, kjer bi imela stroka res glavno in edino besedo ter bi ji politika samo sledila," je povedal generalni sekretar Združenja delodajalcev Slovenije Jože Smole.