Nadškof Alojzij Cvikl (foto: Alen Salihović)
Nadškof Alojzij Cvikl

Nadškof Cvikl pri polnočni maši: Božič nam sporoča, da nismo več sami

Slovenija | 25.12.2015, 07:05

Mariborski nadškof metropolit Alojzij Cvikl je polnočno mašo daroval v stolnici sv. Janeza Krstnika v Mariboru. Dejal je, da je sporočilo svete noči zelo preprosto. »Vse se dogaja na obrobju mesta, tam, kjer ni hrupa vsakdanjega življenja, kjer ni mogočnih okraskov, razobešenih po vsem mogočem. Ob jaslicah v Betlehemu, je bila samo peščica preprostih pastirjev, ki so zrli v jasli in gledali Dete, ki je bo položeno vanje,« je dejal.

Mariborski ordinarij je v nadaljevanju dodal, da je dar božičnega praznika v tem, da je otrok v jaslih Bog sam, ki prihaja med nas, kot zagotovilo neskončne Božje ljubezni in usmiljenja. »Bog sam v tej sveti noči prihaja med nas kot otrok. Ne prihaja z vzvišenostjo ali z zvijačo, ne prihaja nasilno, ampak nebogljeno, nežno in preprosto, predvsem pa prihaja v vsej pristnosti in iskrenosti,« je dejal nadškof Cvikl.

Prepričan je, da je sveta noč vsem nam ljubezniv, vendar zgovoren Božji klic in vabilo, da bi sprejeli ta Božji dar. S tem bomo namreč začutili, kako prav vsakega od nas Bog ljubi, vsakega sprejema in vsakemu ponuja svojo roko. »Božič nam sporoča, da nismo več sami, prepuščeni samemu sebi, kajti Bog je stopil na našo stran, da bi nas dvignil iz naše bede, iz naših težav in ujetosti.«

Nagovor pa je sklenil z besedami: »Obhajati sveto noč, obhajati božič, pomeni sprejeti dar Božje ljubezni in se s tem darom napotiti v ta naš svet. Če bomo zares stopili v življenje skupaj z njim, ne bomo držali križem rok in tarnali, da se nič ne da spremeniti. Ne bomo se prepustili negativnim tokovom, ampak bomo živeli, kot kristjani svete noči. To pomeni, da se bomo trudili v svojih mislih, čutenju in ravnanju, da bi bili Bogu vedno blizu in da se bomo še bolj zavedali Božje bližine in ljubezni. Tako bo naše delovanje v svetu lahko bolj odrešenjsko, takšno, da bo pospeševalo rast Božjega kraljestva med nami. Vsem vam, ki ste v tej sveti božični noči ostali budni, želim, da ponesete sporočilo svete noči v svoje okolje. Tako se bo v nas prebujal nov, Božji človek, ki bo v našem okolju živel in oznanjal mir in radost ter prinašal novo upanje.«

Nagovor nadškofa Alojzija Cvikla pri polnočni sveti maši objavljamo v celoti

Dragi bratje in sestre, ki smo nocoj tukaj v stolnici občestvo svete noči, prav prisrčen pozdrav vsakemu od vas!

Nocojšnja noč je drugačna od drugih. Prežeta je s svetlobo in tudi naše besede imajo to noč bolj pristen pomen in drugačno težo.

Ta noč nas popelje tja v Betlehem, v čas, ko je vladal mogočni imperator Avgust, ki si je zadal veliko nalogo, da popiše in prešteje svoje podložnike. Tako je pot pripeljala v Betlehem Marijo in Jožefa, in to v času, ko se je Mariji dopolnil čas nosečnosti. Iskala sta prenočišče, pa ga nista našla. Tako je otrok prišel na svet v zavetišču za pastirje.

Sporočilo te svete noči je tako zelo preprosto! Vse se dogaja na obrobju mesta, tam, kjer ni hrupa vsakdanjega življenja, kjer ni mogočnih okraskov, razobešenih po vsem mogočem. Ob jaslicah v Betlehemu, je bila samo peščica preprostih pastirjev, ki so zrli v jasli in gledali Dete, ki je bo položeno vanje.

Betlehemski pastirji so takoj prepoznali, da dete, položeno v jasli, ni navaden otrok. Spoznali so, da jih je po tem otroku obiskal sam Stvarnik in Gospod vseh časov.

Kot so angeli pastirjem naznanjali veselo novico, tako tudi nam v tej sveti noči naznanjajo veselo božično oznanilo. Ta sveta noč s svojim sporočilom je za nas dar, pomeni novost in pomeni tudi našo prihodnost.

Dar božičnega praznika je v tem, da je otrok v jaslih Bog sam, ki prihaja med nas, kot zagotovilo neskončne Božje ljubezni in usmiljenja. Bog sam v tej sveti noči prihaja med nas kot otrok. Ne prihaja z vzvišenostjo ali z zvijačo, ne prihaja nasilno, ampak nebogljeno, nežno in preprosto, predvsem pa prihaja v vsej pristnosti in iskrenosti.

Sporočilo božičnega praznika je novost v zgodovini odrešenja. Nebeški Oče nam je poslal svojega Sina, ki prihaja, da bi nas osvobodil sužnosti greha in vsake ujetosti v ta svet in v zgolj človeško logiko. Po Božični skrivnosti nas Bog sam uvaja v življenje Božjih otrok. Ljudje se navadno in večkrat dokazujemo z močjo, z raketami in bombami, z denarjem in imetjem. Novorojeni Odrešenik pa se razodeva po tem, kar je: po ljubezni in miru, kajti Bog je ljubezen.

Zato prihod novorojenega Odrešenika zbuja v nas upanje v nov, drugačen svet. Svet, v katerem so vrednote: mir, pravičnost, resnica, ljubezen… To je darilo božičnega praznika, ki nam ga prinaša Božje dete v jaslicah!

Sveta noč je vsem nam ljubezniv, vendar zgovoren Božji klic in vabilo, da bi sprejeli ta Božji dar. S tem bomo namreč začutili, kako prav vsakega od nas Bog ljubi, vsakega sprejema in vsakemu ponuja svojo roko.

Ko sprejmemo dar te svete noči, postaja Božje dete v jaslicah za nas Luč, in v svetlobi te luči je lepše in lažje hoditi, in to kljub sencam in temi vsakdanjega življenja. Ko človek sprejme to Luč, ga ta napolnjuje z neizmerno radostjo in veseljem, zato je vsakdo vesel in izpolnjen, ko lahko to luč prinašam še drugim. V božični skrivnosti, ko jo človek sprejme, dobi vse nov in globlji smisel!

Če želimo razumeti veličino te noči, ne smemo ostati samo na površju, ampak se moramo potopiti v vsebino te skrivnosti. Bistvo božičnega sporočila je resnica, da Bog želi deliti z nami naše človeško stanje in je zato je postal eno z nami in eden izmed nas. Še bolj presenetljivo pa je, da Bog svoj prihod med nas ni uresničil v kakšnem idealnem ali idiličnem svetu, ampak je prišel v naše vsakdanje, realno življenje in v svet, ki ga zaznamujejo povsem vsakdanje človeške stvari: tudi hudobija, laži, spori, vojne in revščina… V tem se je pokazala vsa Očetova ljubezen in usmiljenje do vsakega izmed nas.

Božič nam sporoča, da nismo več sami, prepuščeni samemu sebi, kajti Bog je stopil na našo stran, da bi nas dvignil iz naše bede, iz naših težav in ujetosti.

Ljudje si večkrat predstavljamo Boga, ki je vzvišen, nekje daleč od nas, večkrat tako oddaljen, da človek ne more več vzpostaviti odnosa z njim. Sveta noč pa nam razodeva, da se je Vsemogočni ponižal, da je »sestopil« iz takšne vzvišenosti in hodi z nami, po naših poteh. Zato ga tudi lahko prepoznamo na obrazih ljudi, ki jih srečujemo, morda vsak dan in z njimi živimo.

Letošnjo sveto noč obhajamo v svetem letu usmiljenja, ko še na poseben način naglašamo in doživljamo, kako se Bog želi skloniti k vsakemu od nas. Novorojeni Odrešenik je utelešena Božja Beseda, ki nam prinaša življenje, ki odrešuje. Ni samo nekdo, ki bi nam le govoril o odrešenju, ampak je Beseda, ki odrešuje.

Obhajati sveto noč, obhajati božič, pomeni sprejeti dar Božje ljubezni in se s tem darom napotiti v ta naš svet. Če bomo zares stopili v življenje skupaj z njim, ne bomo držali križem rok in tarnali, da se nič ne da spremeniti. Ne bomo se prepustili negativnim tokovom, ampak bomo živeli, kot kristjani svete noči. To pomeni, da se bomo trudili v svojih mislih, čutenju in ravnanju, da bi bili Bogu vedno blizu in da se bomo še bolj zavedali Božje bližine in ljubezni. Tako bo naše delovanje v svetu lahko bolj odrešenjsko, takšno, da bo pospeševalo rast Božjega kraljestva med nami.

Vsem vam, ki ste v tej sveti božični noči ostali budni, želim, da ponesete sporočilo svete noči v svoje okolje. Tako se bo v nas prebujal nov, Božji človek, ki bo v našem okolju živel in oznanjal mir in radost ter prinašal novo upanje.

Vsem, ki ste tukaj zbrani in vsem vašim domačim, želim vesel, doživet in radosten božični praznik. Amen.

msgr. Alojzij Cvikl, mariborski nadškof metropolit

Slovenija, Cerkev na Slovenskem, Škofovska konferenca