Jure SešekJure Sešek
Andrej JermanAndrej Jerman
Tone GorjupTone Gorjup

Pri trojanskih predorih prihodnjega pol leta sekcijsko merjenje hitrosti

Slovenija | 20.06.2015, 12:30

Umiriti hitrosti na avtocestah in poskrbeti za spoštovanje predpisanih omejitev. To je želja pristojnih za varnost v prometu. Tudi zato bo družba za avtoceste v prihodnjih šestih mesecih na območju trojanskih predorov uvedla pilotno sekcijsko merjenje povprečnih hitrosti. Sprva bo to merjenje poskusno, pozneje bo policija izrekala tudi kazni.

Poseben sistem bo na petkilometrskem odseku v smeri iz Maribora proti Ljubljani med priključkom Trojane in izvozom iz predora Podmilj nameščen v prihodnjih tednih. "Na tem odseku smo s spremljanjem prometne varnosti ugotovili tako smrtne žrtve kot hude telesne poškodbe. Pri prekoračitvah hitrosti je bilo ugotovljeno, da 57 odstotkov voznikov prekorači omejitev hitrosti 100 kilometrov na uro,2 je pojasnil predstavnik družbe za avtoceste Jan Sajovic. Javnost bo v času projekta sproti seznanjena z rezultati meritev, najprej samo s statističnimi podatki, pozneje tudi z izrečenimi kaznimi. V družbi za avtoceste ob tem poudarjajo, da je namen projekta predvsem izboljšanje prometne varnosti.

Hitrost je zelo pomemben dejavnik pri prometni varnosti, predvsem pri posledicah prometnih nesreč. Da gre za velik problem ne le v Sloveniji, ampak tudi v večini evropskih držav, je poudaril direktor agencije za varnost v prometu Igor Velov. "Povprečno tretjina prometnih nesreč s smrtnim izidom ali težjimi telesnimi poškodbami nastane zaradi hitrosti." Velov je spomnil, da podobne ukrepe poznajo v številnih evropskih državah.

Na policiji si že dolgo prizadevajo s čim več različnimi merilnimi napravami nadzorovati upoštevanje meritev hitrosti. Trenutno poleg laserskih merilnikov na avtocestah največ meritev izvedejo s sistemom provida in stacionarnimi merilniki. Po vsem avtocestnem omrežju imajo postavljenih že 18 ohišij, v katera jih nameščajo naključno. "Ugotovimo lahko, da na odsekih, kjer deluje policija, ljudje bolj spoštujejo omejitve. Kjer ne pričakujejo nadzora, hitrosti ne prilagajajo,2 je povedal predstavnik sektorja prometne policije Robert Vehovec. Zakaj je pomemben nov sistem? "S sekcijskim merjenjem bomo lahko delovali tudi v predorih, prepričani smo, da bodo rezultati takega nadzora pozitivni," je odgovoril Vehovec.

Slovenija
Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol) Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol)

Dostojanstveno slovo

Ob izteku lanskega leta, v tistih prazničnih dneh, ko si vzamemo čas za veselje, druženje in ustvarjanje načrtov, se je po dolgotrajni bolezni poslovila najina dobra prijateljica Ivanka.

Predstavniki različnih cerkva po bogoslužju v evangeličanski cerkvi v Ljubljani (photo: Vatican media) Predstavniki različnih cerkva po bogoslužju v evangeličanski cerkvi v Ljubljani (photo: Vatican media)

Predolgo smo bili razdeljeni

Smo v tednu molitve za edinost med kristjani. Pri kapucinih v Celju bo nocoj ekumensko besedno bogoslužje, ki se ga bodo udeležili škof Maksimilijan Matjaž, evangeličanski škof Leon Novak, ...

Dr. Aleš Maver (photo: STA) Dr. Aleš Maver (photo: STA)

Zakaj iskati novo sredino?

Politična sredina na Zahodu visi preveč v levo. To je lastnost, ki po besedah političnega analitika profesorja dr. Aleša Mavra med drugim druži zadnje pretrese v Avstriji, Franciji in Nemčiji ter ...

Študentka Ema (photo: Rok Mihevc) Študentka Ema (photo: Rok Mihevc)

Ko družbena omrežja služijo izobraževanju

Družbena omrežja lahko kot platformo uporabljamo tudi za izobraževanje in širjenje koristnih informacij. Tega se zaveda tudi študentka medicine na Medicinski fakulteti v Ljubljani Ema. S svojim ...