Zaslužni papež si želi naziva oče Benedikt
Svet | 11.12.2014, 09:36 Marjana Debevec
Namesto papeškega naziva Benedikt XVI. nekdanji papež raje vidi, da ga po upokojitvi kličejo preprosto oče Benedikt, poroča spletni portal druzina.si. Ob tem ima namreč občutek, da se je vrnil k svojim duhovniškim koreninam, je pojasnil v zasebnem pogovoru z nemškim časnikarjem Jorgom Bremerjem, ki je nekaj Benediktovih izjav nato objavil v znanem nemškem dnevniku Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Po časnikarjevih besedah je papež Benedikt pojasnil, kako si je želel, da bi ga »oče Benedikt« klicali že takoj po upokojitvi, ne pa »upokojeni papež« ali »Benedikt XVI.«, vendar tedaj še ni bil »dovolj odločen, da bi to dejansko zahteval«. Delni razlog, zakaj želi poleg svojega imena naziv »oče«, je tudi v tem, da si želi več distance med svojo trenutno vlogo in papeškim položajem.
Na vprašanje, ali sme o tem tudi pisati, je zaslužni papež časnikarja živahno spodbudil: »Da, storite to, to bo precej pomagalo!«
V pogovoru je Benedikt spregovoril tudi o svojem odnosu s papežem Frančiškom in poudaril, da imata »zelo dobre stike«. »Frančišek je izredno prisoten. Dosti bolj kot bi bil lahko sam, s svojimi telesnimi in duševnimi šibkostmi«, ugotavlja Benedikt. »Če bi vztrajal na papeškem položaju, to ne bi bilo povsem pošteno.«
V svojih komentarjih nekdanji papež omenja tudi novo izdajo svojih zbranih del, ki je v nemškem jeziku izšla s prenovljeno različico razprave iz leta 1972, v kateri je po novem izpuščeno določilo, naj znova civilno poročeni ločeni ne bi prejemali svetega obhajila. Opozoril je, kako so nekateri mediji to izkoristili kot dokaz, da želi s tem dejavno sodelovati v razpravi o vprašanju, ki je bilo tudi na programu letošnje izredne škofovske sinode o družini.
»To je popoln nesmisel«, je Benedikt označil takšna namigovanja in dodal, kako si prav nič ne želi, da bi bilo »slišati njegov glas«. »O teh stvareh poskušam biti tih kot se le da“, je dejal zaslužni papež. Poleg tega, je pojasnil, je bila prenovljena izdaja njegovih zbranih del objavljena že avgusta, dva meseca pred začetkom sinode, ter da zapisi »ne vsebujejo ničesar novega«. Sam je vedno zagovarjal stališče, da znova civilno poročeni ločeni zakonci ne morejo prejemati svetega obhajila, »kot prefekt Kongregacije za nauk vere pa sem o tem tudi goreče pisal«.
Ločeni in znova civilno poročeni zakonci naj »občutijo ljubezen Cerkve, ne bi pa jih smeli še dodatno obremenjevati«, je še prepričan »oče Benedikt«.
Vir: druzina.si