Blaž LesnikBlaž Lesnik
Andrej JermanAndrej Jerman
Alen SalihovićAlen Salihović

Konferenca v Rimu: Prihodnost komunikacije je odgovorna!

Svet | 29.01.2014, 20:28

Strokovnjaki za komunikacijo, novinarji, vodilni oglaševalci, tiskovni predstavniki: vsi ti so se zbrali v Rimu na konferenci Aleteie, ki je bila namenjena odgovorni komunikaciji. Potekala je prav pod naslovom: Prihodnost komunikacije je odgovorna!

Dogodek je po poročanju slovenskega uredništva Radia Vatikan sponzorirala Fundacija za evangelizacijo preko medijev. Srečanje je bilo sicer odgovor na poslanico papeža Frančiška za 48. svetovni dan sredstev družbenega obveščanja. Ta dokument, ki je izšel pred kratkim, nosi naslov: Komunikacija v službi pristne kulture srečanja. Udeleženci konference so si torej zastavili vprašanje, kako sprejeti papežev poziv k odgovornosti na področju medijev oziroma zlasti oglaševanja.

Nadškof Claudio Maria Celli, predsednik Papeškega sveta za sredstva družbenega obveščanja, je kot ključno besedo iz poslanice papeža Frančiška izpostavil "bližino". Problematika v zvezi s komunikacijo in oglaševanjem namreč ni tehnološke, temveč človeške in odnosne narave. Glede tega mora tudi Cerkev po nadškofovih besedah spremeniti svoj način mišljenja. V preteklosti se je ukvarjala predvsem s sredstvi in tehnologijo, vendar pa sedaj ni toliko potrebe, da bi svet zasipala z evangeljskimi sporočili, kot da bi pričevala.

Na konferenci je bila predstavljena raziskava, ki jo je izvedel GFK Eurisko, in ki prikazuje nove težnje izkušenega ter poučenega potrošnika, sposobnega izbirati in razčlenjevati posamezne izdelke ali znamke. Pri tem se je izkazalo, da je pozornost na etični vidik nekako "moderna". Tega pa ne opredeljujejo vrednote, ki bi bile na primer izrecno katoliške ali vrednote zelenih, temveč transverzalne vrednote. Etična komunikacija je torej "tema sedanjosti in ne prihodnosti, kajti družba je že bolj pozorna in občutljiva". Temeljnega pomena danes je tako, da se potrošnikom ne govori več, kaj naj bi delali. Pomembneje je reči, kaj delaš sam, saj so osebe na to pozorne in o tem tudi obveščene. Udeleženci konference v Rimu so v nadaljevanju med drugim kot pravo pot izpostavili biti ob strani ljudem, jih poslušati in poskušati dati takojšnje odgovore na njihove potrebe. Drzno oglaševanje, ki vstopi v srca ljudi, danes tako spominja na tiste pristne vrednote, ki so bolj bistvene kot stvari, ki jih je mogoče kupiti.

Mojster v mejah pristne komunikacije je nedvomno papež Frančišek. Njegove besede in dejanja vzbujajo val zanimanja v Cerkvi in v sredstvih družbenega obveščanja. To nas postavlja pred nove priložnosti, predvsem internetne, ki jih omogoča tehnologija in so pomenljive zlasti z vidika, kako veliko je število uporabnikov, občutljivih in odprtih za kvalitetne izdelke, spoštljive do osnovnih načel in vrednot. Vodilni oglaševalci zato utemeljeno izražajo zanimanje za digitalne katoliške medije, in sicer kot za okolje investiranja ter etične in družbeno odgovorne komunikacije.

Vir: Radio Vatikan

Svet, Cerkev po svetu, Papež in Sveti sedež
Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...