Papeževo mašo si ogleda skoraj tretjina italijanskih gospodinjstev
Papež in Sveti sedež | 01.11.2013, 07:31 Marta Jerebič
Italijanska televizija opaža, da od izvolitve papeža Frančiška gledanost papeških dogodkov skokovito narašča. Število ljudi, ki vključijo televizijo za največje papeževe liturgične slovesnosti in nedeljsko molitev angelovega češčenja, 'se dviga pod oblake'. Tako gledanost vatikanskih dogodkov komentira italijanski dnevnik Il Fatto Quotidiano.
Kot beleži prvi program italijanske državne televizije, je število gledalcev, ki si ogledajo opoldansko molitev Angelovega čaščenja, poskočilo za skoraj 800 tisoč ljudi. Gledanje tedenske molitve 'pred kosilom' je z milijona in pol ljudi leta 2012 naraslo na skoraj 2 milijona 300 tisoč ljudi letos, piše omenjeni dnevnik in dodaja, da to ni slabo za deželo z 61-imi milijoni prebivalcev s komaj 30-imi milijoni televizijskimi sprejemniki. Občinstvo, ki gleda prenos papeževe maše na RAI 1, pa je celo še večje. S 16 odstotkov v času pontifikata Benedikta XVI. je naraslo na današnjih 22 odstotkov. To pomeni, da skoraj v vsakem tretjem gospodinjstvu gledajo prenos papeževe maše.
Prva molitev Angelovega čaščenja papeža Frančiška v marcu je osvojila 45-odstotni delež gledalcev, križev pot nekaj tednov pozneje pa je gledalo 36 odstotkov gledalcev. To je sicer tudi odstotek, ki ga televizija beleži v času neposrednih prenosov t. i. druge 'religije' Italijanov: nogometnega finala domačih igralcev.
Televizijska postaja italijanske škofovske konference TV 2000 je doživela svoj veliki dan slave, ko je v začetku oktobra v živo prenašala obisk papeža Frančiška v Assisiju: majhna postaja je bila tisti dan na 5. mestu gledanosti, pred nekaterimi največjimi komercialnimi programi. Italijanski časnik Il Fatto Quotidiano še dodaja, da italijanski informativni kanal SkyTG24 papeževi molitvi Angelovega čaščenja namenja veliko več časa kot kdajkoli prej, saj, kot piše, 'ko je na programu papež Frančišek, ljudje ne preklopijo kanala'.