Nežmah: Mediji so fascinirani nad demonstracijami
Slovenija | 18.12.2012, 08:07
„Na ravni vsebine nisem navdušen nad demonstracijami v smislu, da bi videl v njih novo obliko demokracije,“ je pred za Radio Ognjišče dejal publicist in politični analitik dr. Bernard Nežmah. Opozoril je, da je jeza protestnikov v Mariboru „produkt medijskega poročanja o županu,“ kar za Ljubljano ne bi mogli trditi.
Nežmah je primerjal mariborskega in ljubljanskega župana. Dejal je, da lahko obema očitamo identične stvari. „Če se človek preprosto vpraša, zakaj v Mariboru popolnoma drugačen odnos kot v Ljubljani, bomo seveda prišli do tega, da je tista jeza pravzaprav produkt medijskega poročanja o županu.“
Protesti, ki smo jim bili priča v minulih tednih, so nekaj novega v zgodovini samostojne Slovenije trdi Nežmah, saj se nekaj podobnega do sedaj ni dogajalo. „Ob konkretnih potezah kot oblika upora zoper "to" ali odgovora, dialoga zoper "to", se meni zdijo demonstracije izjemno smiselne, dragocene,“ je povedal Nežmah. Zanima ga, kaj bo nastalo iz sedanjih demonstracij. „Sam po sebi dvomim, da na dolgi rok to deluje in tudi take demonstracije se izpojejo. Nenazadnje antiglobalistične, na katere smo že malo pozabili, so imele tudi precejšnjo množičnost pa so na nek način izgubile svoj sijaj,“ je spomnil Nežmah. Dodal je, da so mediji fascinirani nad demonstracijami ampak, če se te ponovijo večkrat v medijih nimajo več osrednjega mesta.
V oddaji Beremo, beremo na Radiu Ognjišče je dr. Bernard Nežmah predstavil tudi svojo novo knjigo „Časopisna zgodovina novinarstva na Slovenskem med letoma 1797–1989“. Knjiga preučuje, ilustrira in dokumentira nastanek in zgodovinski razvoj časnikov na Slovenskem od leta 1797, ko se pojavijo Vodnikove Ljubljanske novice, pa do leta 1989, ko se konča obdobje enopartijskega režima in se prične moderna doba časnikarstva. Knjiga je plod večdesetletnega avtorjevega študija in soustvarjanja fluidnega predmeta zgodovine novinarstva. Pred nami je pionirsko delo s področja zgodovine medijev, ki ne predoča le široke, podatkovno razkošne slike, marveč z izčrpno analizo, podprto s pogosto pikantnimi in poantiranimi detajli, odstira številne pozabljene skrivnosti časnikarske dejavnosti in logike pri nas.