dr. Ivan Štuhec
Štuhec: Družbeni nauk Cerkve ni ideologija, ni sredstvo za politični boj
Slovenija | 23.05.2012, 07:36
V četrti oddaji o Družbenem nauku Cerkve je teolog dr. Ivan Štuhec spregovoril o aktualnih razmerah v povezavi s papeževo okrožnico Bog je ljubezen. Vprašal se je tudi, kako družbeni nauk Cerkve razumemo danes. „Družbeni nauk Cerkve ponuja kristjanu kot posamezniku merila, kriterije na podlagi katerih lahko analiziramo stanje v katerem smo,“ je dejal dr. Štuhec.
„Družbeni nauk Cerkve je v svoji 120-letni zgodovini razvil določeno terminologijo, ki je postala obče sprejeta. Kot primer naj navedem besedo solidarnost, ki jo uporabljajo vsi, ne glede na to iz katerega zornega političnega kota so. Prav tako vsi uporabljamo besedo skupno dobro, vsi uporabljajo besedo subsidiarnost, še najmanj se uporablja temeljni princip družbenega nauka Cerkve, to je personalnost ali osebnostni princip,“ je povedal dr. Štuhec. Prepričan je, da se je družbeni nauk Cerkve zelo dobro usidral tudi v evropski pravni red in v politični način mišljenja ter delovanja.
V nadaljevanju se je ustavil pri dokumentih papeža Benedikta XVI., tudi pri okrožnici Bog je ljubezen, v katerih sveti oče zapiše trditve, kaj družbeni nauk Cerkve ni: „Družbeni nauk Cerkve ni ideologija, ni sredstvo za politični boj, ki bi ga imela Cerkev na razpolago, da se gre politični boj, ni sistemska rešitev v smislu, da ima Cerkev svoj družbeni sistem, ki bi ga želela komu vsiliti. Nič od tega družbeni nauk Cerkve ni.“
Na vprašanje, kaj družbeni nauk je, pa: „Družbeni nauk Cerkve je kot sestavni del morale in moralne teologije tisti, s katerim naj bi Cerkev formirala kristjane zato, da se bodo znali znotraj različnih družbenih stanj tudi ustrezno odločati. Družbeni nauk Cerkve ponuja kristjanu kot posamezniku merila, kriterije na podlagi katerih lahko analiziramo neko stanje v katerem smo. Temelj tega merila pa je človek in njegovo dostojanstvo, po drugi strani pa ponuja smeri, kako najti ustrezne rešitve.“
Ob sklepu oddaje je dr. Štuhec poudaril, da pogreša odziv Cerkve na sodobno družbo, na sodoben način komuniciranja. „Doživljamo podoben čas, kot so ga doživljali pred 120-timi leti. Zapuščamo t.i. industrijsko dobo in prehajamo v zelo sofisticirano tehnološko obdobje, kjer komunikacije potekajo skoraj samo še preko elektronskih medijev. Tukaj stojimo vsi, s Cerkvijo vred, pred velikimi izzivi, kaj vse nam bo ta tehnologija prinesla. Po eni strani mnogo dobrega in pozitivnega, po drugi strani pa vse bolj kaže, da zelo razčlovečuje naše medosebne odnose. Pričakoval bi, da bi prav na to temo dobili novo okrožnico seveda v kontekstu družbenega nauka Cerkve, ki pa je zaenkrat ni."