Evangelij o velikodušnosti in neljubosumju
Cerkev na Slovenskem | 18.09.2011, 05:00 Blaž Lesnik
Osnovno poslanstvo Jezusa kot preroka je bilo poučevati ljudi o nebeškem kraljestvu ali, kot ga imenujeta evangelista Marko in Luka, Božjem kraljestvu. Kdorkoli bere evangelije opazi, da je to zelo izmuzljiv pojem, ki se ga ne da določiti z nobeno definicijo. Jezus ga opisuje s pomočjo zgodb in prilik, ki nam dajo slutiti, da pri nebeškem kraljestvu ne gre za določen kraj, temveč za določen način bivanja, ki je mogoč že sedaj in ne kot nekakšna nagrada po smrti.
Glede lokacije lahko na kratko rečemo, da je nebeško kraljestvo povsod, kjer se sprejme predanost Bogu, povsod, kjer se oznanja in sprejema evangelij, to je dobra novica o nebeškem kraljestvu. Predanost Bogu pa se izraža predvsem v ljubezni do Boga in bližnjega. Za Jezusa sta to kakor dve plati istega kovanca. Ljubezen se izkazuje bolj v služenju kot besedi in se izraža v bogoslužju in služenju bližnjemu. Spet pa je treba poudariti, da gre pri obeh za isto stvar. Služiti Bogu in hkrati ne bližnjemu – to ne gre. Prav tako kot služenje bližnjemu brez povezanosti z Bogom tudi ni mogoče.
V odlomku, ki smo ga danes slišali, Jezus opisuje nebeško kraljestvo kot služenje vinogradniku, ki je radodaren do vseh svojih delavcev; ne glede na količino njihovega dela vsem plača enako. Tisti, ki so delali dalj časa, se pritožujejo nad tem. Le kako je delodajalec lahko tako velikodušen in s tem krivičen! Gospodar pa se ne opravičuje zaradi tega, temveč delavcem predoči protislovje, v katerega so ujeti: »Ste mar ljubosumni, če sem jaz velikodušen?«
Ne Boga niti nebeškega kraljestva si ne moremo lastiti ali podrediti. V njem ne deluje logika, ki je značilna za zemeljsko kraljestvo. Del nebeškega kraljestva smo, če delamo, čutimo, razmišljamo in bivamo v duhu gospodarja, ki mu vlada. Prilika, ki smo jo prebrali, govori o eni izmed lastnosti, po kateri ga lahko prepoznamo, to je velikodušnost. Ko sprejmemo božjo velikodušnost, postajamo velikodušni tudi sami, če pa je ne sprejemamo, nas nobeno, še tako veliko plačilo ne bo moglo zadovoljiti. Nebeško kraljestvo je stanje velikodušnosti in ne-ljubosumja. Kdor nima teh lastnosti, se v njem počuti kot zadnji, ker še ni vstopil.
RAZMISLI
Jezus s svojimi prilikami opisuje način bivanja, ki ga Evangelist Matej imenuje nebeško kraljestvo. Kako bi s posebnim izrazom opisal način svojega bivanja?
Si lahko predstavljaš, da spremeniš način bivanja, dojemanja, delovanja in čutenja s tem, da se začneš preoblikovati v duhu nebeškega kraljestva?
Kako se kaj takega lahko zgodi? Kakšno vlogo ima pri tem oznanjevanje evangelija, to je dobre novice o nebeškem kraljestvu?
Današnja prilika govori o dveh lastnostih tistih, ki so vstopili v nebeško kraljestvo, o velikodušnosti in ne-ljubosumju? Kako ti dve lastnosti zaznavaš v sebi?
MOLITEV
Jezus, ti si prišel med nas, da bi nam oznanil način, kako bivati v Bogu tukaj in sedaj - in tudi v večnosti. Pomagaj mi spoznati, da lahko vstopim v kraljestvo že sedaj s preoblikovanjem svojega uma in srca. Tvoje kraljestvo mi prinaša nov način bivanja, pomagaj mi s svojim Duhom, da vstopim.