Tanja DominkoTanja Dominko

Papež: Če zavračamo naravni zakon odpiramo pot etičnemu relativizmu in totalitarizmu

Papež in Sveti sedež | 16.06.2010, 13:12 Marta Jerebič

Papež Benedikt XVI. je pri današnji splošni avdienci nadaljeval razmišljanje o Tomažu Akvinskem. Pri tokratni katehezi se je osredotočil na aktualnost njegove teologije morale, zlasti z vidika skladnosti med vero in razumom.

Če zavračamo naravni zakon in odgovornost, ki iz njega izhaja, zelo hitro odpremo pot etičnemu relativizmu na ravni posameznika in totalitarizmu države na ravni politike.

»Vsi ljudje, verni in neverni, so poklicani k priznavanju zahtev človeške narave, izraženih v naravnem zakonu. Ta narava naj bo vodilo pri oblikovanju pozitivnih zakonov, ki jih uveljavljajo civilne in politične oblasti za urejanje človeškega sobivanja.«

Za prihodnost družbe in razvoj zdrave demokracije je po papeževih besedah nujno treba znova odkriti človeške in moralne vrednote, ki izhajajo iz resnice o človeku ter izražajo in branijo dostojanstvo vsake človeške osebe. To so vrednote, ki jih noben posameznik, večina ali država ne morejo ustvariti, spremeniti ali izničiti, ampak jih morajo le priznati, spoštovati in spodbujati. Benedikt XVI. je med katehezo omenil teološko metodo Tomaža Akvinskega oziroma načelo skladnosti med vero in razumom. Poudaril je, da vera spodbuja razum, naj se odpre širšim obzorjem, medtem ko lahko tudi razum marsikaj naredi za vero. Sv. Tomaž Akvinski je to strnil v tri točke: razum kaže na temelje vere, s primeri pojasnjuje verske resnice in zavrača ugovore, ki nastajajo proti veri.

 

Papež in Sveti sedež
Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media) Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media)

Nič več v treh krstah

Vatikan je predstavil prenovljen bogoslužni obrednik za papežev pogreb. Nastal je na Frančiškovo pobudo, ki želi, da obred papeževega pogreba bolje odraža položaj voditelja Katoliške cerkve kot ...

Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc) Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc)

Sočutje ni pasivnost

Med 17. in 23. novembrom se po vsem svetu vsako leto v okviru Katoliške cerkve in drugih krščanskih cerkva ter skupnosti obhaja teden zaporov. Namen tedna zaporov je, da bi se kristjani zavedali ...