Edino pravilno zadržanje človeka je poslušnost Božji volji
| 21.02.2010, 15:08
Na današnjo prvo postno nedeljo se je v sončnem dopoldnevu na trgu svetega Petra v Vatikanu z raznih koncev sveta zbrala izjemno velika množica romarjev. Po glavnem nagovoru v italijanščini in molitvijo angelovega čaščenja ter blagoslovu, je papež Benedikt XVI. spregovoril še v francoskem, angleškem, nemškem, španskem in poljskem jeziku. Vsako skupino je na svoj način spodbujal k intenzivnemu doživljanju postnega časa. Sam pa bo skupaj s svojimi ožjimi sodelavci vatikanskih uradov nocoj začel postne duhovne vaje. Zato je prosil, naj vse priporočimo Mariji, da bi ta čas milosti živeli v veselju.
Papež Benedikt XVI. je opoldanski nagovor začel z mislijo na minulo pepelnično sredo, s katero smo vstopili v čas postne notranje prenove. Da bi razložil, kaj pomeni stopiti na to pot, se je oprl na evangeljski odlomek današnje prve postne nedelje, ki govori o dejstvu, da so skušnjave nastopile kot posledica Jezusove odločenosti zvesto uresničevati poslanstvo, ko mu ga je Bog zaupal. Sveti oče je v nadaljevanju dejal, da je Kristus prišel na svet zato, da bi nas osvobodil od greha in od dvoumne slasti, da bi sami po svoje, mimo Boga, načrtovali življenje. Jezus je to storil za ceno križa, v osebnem spopadu s Skušnjavcem. Njegov zgled velja tudi za nas: svet izboljšujemo tako, da začnemo pri sebi; da z Božjo pomočjo spremenimo to, kar v našem življenju ni na mestu.
Papež Benedikt XVI. je nato spomnil na evangeljski opis Jezusovih skušnjav.
Potem, ko je Jezus zavrnil skušnjavo po pretiranem vrednotenju materialnih dobrin in oblasti, Skušnjavec Jezusu predlaga, naj se vrže s tempeljskega obzidja v gotovosti, da ga bodo prestregli angeli. Jezus ta predlog zavrne z naukom, da Boga ne smemo nikoli skušati. Edino pravilno zadržanje človeka je namreč poslušnost Božji volji, ki je temelj našega obstoja. Če v mislih in v srcu ohranjamo Božjo besedo, če ta vstopa v naše življenje, lahko – po besedah svetega očeta - zavrnemo kakršno koli skušnjavo. V nadaljevanju svojega opoldanskega nagovora je tako pokazal na Kristusa, Božjega ponižnega in pokornega Sina, kot na novega Adama. Prvi Adam in Eva, sta v raju podlegla skušnjavam duha zla, češ da bosta lahko nesmrtna brez Boga. Jezus Kristus pa je v poslušnosti Očetu razkrinkal Skušnjavčeve laži in nam pokazal pot resnične svobode.
Ob koncu je sveti oče postni čas primerjal daljši duhovni obnovi, med katero vstopimo sami vase in poslušamo Božji glas zato, da bi zmagovali v skušnjavah in odkrivali resnico svoje biti. Spodbudil je, naj ga preživimo v povezanosti z Jezusom in v skušnjavah uporabljamo orožje vere, to je molitve, poslušanja Božje besede in pokore. Tako bomo za Veliko noč notranje pripravljeni obnovili svoje krstne obljube.