Blaž LesnikBlaž Lesnik
Aleš KarbaAleš Karba
Alen SalihovićAlen Salihović
Promet na slovenskih cestah (foto: STA)
Promet na slovenskih cestah | (foto: STA)

Ceste letos terjale 58 življenj, policisti v nadzor hitrosti

| 01.08.2025, 13:54 Andrej Šinko

Slovenske ceste so letos terjale že 58 smrtnih žrtev, kar je 20 več kot lani. Med umrlimi je bilo kar 18 voznikov motornih koles in 15 voznikov avtomobilov. Glavni razlog ostaja neprilagojena hitrost, več umrlih pa je tudi zaradi neuporabe varnostnega pasu. Policija že zdaj okrepljeno nadzira dogajanje v prometu, naslednji teden pa bo v sklopu preventivne akcije Hitrost okrepila nadzor nad prehitrimi vozniki.

Motoristi vložijo veliko v motor, premalo v opremo

Poletni meseci so prometno najbolj obremenjeni, saj so na cestah prisotni vozniki motornih koles, kolesarji, zaradi poletnih dopustov pa je veliko tudi tujih voznikov. Zaradi tega so po besedah predstavnika policije Roberta Vehovca ključni zbranost, uporaba varnostnega pasu, upoštevanje prometne signalizacije in prilagojena hitrost. »V letošnjem letu kar 45 odstotkov vseh nesreč v katerih so umrli ljudje povezujemo z neprilagojeno hitrostjo. Policija bo zato v prihodnjem obdobju okrepila aktivnosti predvsem na tem področju.«

Nedavna prometna nesreča na štajerski avtocesti je terjala kar pet življenj, vendar kot pravi Vehovec veljajo avtoceste za manj nevarne, saj druge ceste terjajo bistveno več življenj, zlasti med vozniki motornih koles, ki jih je letos umrlo že 18. »Nekatere raziskave kažejo, da ima voznik motornega kolesa štirikrat večje možnosti, da bo udeležen v prometni nesreči. In v bistvu bi se moral vsak voznik motornega kolesa zavedati in storiti vse, da bo v prometu varen,« je dejal Vehovec in dodal, da motoristi veliko vložijo v motor, še vedno pa prepogosto premalo v opremo in usposabljanje za varno vožnjo, za njih pa je ključno tudi ustrezno predvidevanje.

Uporaba varnostnega pasu

V letošnjih nesrečah je umrlo tudi 15 voznikov osebnih vozil, voznik tovornjaka in 11 potnikov. »Devet voznikov in štirje potniki niso uporabljali varnostnega pasu, čeprav varnostni pas rešuje življenja. Zato poziv vsem, da vedno ko se usedete v vozilo uporabljajte varnostni pas, ne glede na to ali sedite spredaj ali zadaj, ter ali greste na krajšo ali daljšo pot,« je dejal Vehovec.

Na slovenskih avtocestah razmere dodatno poslabšujejo obsežna vzdrževalna dela, ki povzročajo zastoje. Nedavna nesreča pri Slovenskih Konjicah, ki je terjala več življenj, se je zgodila prav na odseku, kjer potekajo vzdrževalna dela. »Taka nesreča kot se je zgodila pri Slovenskih Konjicah in v takšnih okoliščinah, res težko preprečimo. Voznik je spregledal vsa opozorila, in ne vemo, ne poznamo vzroka, kaj se je dogajalo, da je s polno hitrostjo priletel v zadnji del tovornjaka. Moram reči, da letos smo imeli izredno malo smrtnih žrtev na avtocestah, samo dve. Obe dve sta povzročila motorista, tako da je ta nesreča res vse skupaj pretresla, in upam, da v bodoče do takih primerov ne bo prehajalo,« je dejal direktor uprave Darsa Andrej Ribič.

V teh se je začela druga faza obnove viadukta Rebrnice na hitri cesti med Razdrtim in Ajdovščino. Promet bo v času obnove preusmerjen na lokalne ceste, zato Dars pričakuje pomoč policije pri nadzoru, zlasti nad tovornimi vozili. Ta obnova pa bo še povečala prometni kaos na slovenskih cestah.

Za upravljanje z denarjem je potrebno znanje (photo: Chiara Daneluzzi / Unsplash) Za upravljanje z denarjem je potrebno znanje (photo: Chiara Daneluzzi / Unsplash)

Dvojna merila – oziroma vladanje po »Golobovo«

Današnji »Naš pogled« bom začel nekoliko drugače. Sposodil sem si nekaj naslovov, ki sem jih našel na portalu Info360 in Preiskovalno.si: »Zaradi goljufanja s potnimi stroški moral zapustiti UKC, ...

Vesna Virant (photo: Maja Morela) Vesna Virant (photo: Maja Morela)

Spanec je boljši kot žganec

Tretjino svojega življenja prespimo, zato smo se odločili, da v eni izmed Svetovalnic na Radiu Ognjišče spregovorimo o kakovosti spanja, ki ni razkošje, ampak osnova zdravega življenja. V sodobnem ...