Marta Jerebič
Marta Jerebič je novinarka informativnega programa Radia Ognjišče.
Papež Frančišek je v letošnjem letu opravil kar 6 mednarodnih potovanj. Februarja se je mudil v Mehiki, aprila na Lezbosu, junija v Armeniji, julija na Poljskem, konec septembra in v začetku oktobra je potoval v Gruzijo in Azerbajdžan, dan reformacije in praznik vseh pa je preživel na Švedskem. V središču teh njegovih obiskov so bili migranti, izkoriščani delavci, mladi, ekumenizem, mir in sprava.
Tožiti Gospodu in bojevati se z Njim je način molitve, je pri današnji splošni avdienci, zadnji v tem koledarskem letu, dejal papež Frančišek. Dodal je, da vera ni samo molk, ki vse sprejema brez ugovorov, in da upanje ni gotovost, ki te ščiti pred dvomom in zbeganostjo.
Na današnji praznik nedolžnih otrok v Cerkvi na Slovenskem obhajamo Narodni dan molitve za nerojeno človeško življenje. Slovenski škofje so to sklenili leta 2011. Eden od razlogov za to odločitev je dejstvo, da je bilo v Sloveniji po podatkih Inštituta za varovanje zdravja med letoma 1979 in 2011 storjenih več kot 380 tisoč umetnih splavov. Vsako leto približno 4 tisoč.
Približno 25 tisoč mladih iz vse Evrope se je na tradicionalnem evropskem taizejskem srečanju zbralo v latvijski prestolnici Rigi. Taizejska skupnost se je odločila, da bodo letos mladi različnih krščanskih veroizpovedi razmišljali o tem, kako skupaj odpirati poti upanja. Sporočila so jim ob tem poslali tako verski predstavniki kot politični voditelji. Papež Frančišek jim je zaželel, da bi bili neomajni v upanju, in poudaril, da zlo nima zadnje besede v zgodovini. V organizaciji Skupnosti katoliške mladine se dogodka udeležuje tudi 275 mladih iz Slovenije.
Na včerajšnji praznik sv. Štefana, prvega mučenca, smo še posebej molili za preganjane kristjane po svetu. Statistike o slednjih so različne, odvisno katere dejavnike upoštevamo. Oseb, ki so zavestno postavljene pred tragično izbiro – odreči se veri ali umreti, je nekaj sto. Druge statistike gledajo širše in ne štejejo le »kandidatov za beatifikacijo«, temveč vse, ki se niso odpovedali določenim verskim dejanjem in praksam, čeprav so se zavedali, da so zaradi tega lahko ubiti. Število se tako dvigne na nekaj tisoč. Še tretje pa je štetje prav vseh, ki so ubiti zgolj zato, ker so kristjani.