Direktorica Marija Petre | (foto: Rok Mihevc)
Direktorica Marija Petre velike projekte tudi »požegna«
Slovenija Rok Mihevc
Podjetje Petre šotori in hale d.o.o. praznuje 35 let uspešnega delovanja. Na sedežu podjetja na Vranskem so odprli vrata in predstavili razvoj podjetja, tehnološke novosti, največje dosežke preteklih let in načrte za prihodnost.
Šotori tudi za nove, srebrne in zlate maše
Družinsko podjetje je zraslo iz ključavničarske obrti Jožeta Petreta in ideje njegove žene Marije Petre, slednjo smo povabili pred mikrofon. »Naša zgodba je res zanimiva, ker je tudi naša dejavnost zelo zanimiva in pred 35 leti je bila absolutno nepoznana. Medtem se prireditveni in tudi VIP šotori vedno bolj iščejo in uporabljajo. To je za te čase ena dobra rešitev, tako za prireditve kot za praznovanja.« Velikokrat pa delajo tudi za nove, srebrne in zlate maše ter podobne dogodke, je povedala.
Začeli so s šotorom »8 krat 10 metrov«, sedaj pa imajo preko 40.000 kvadratih metrov šotorov, ki jih dajejo v najem, jih pa tudi prodajajo, predvsem skladiščne. Kakšne so bile potrebe in konkurenca pred 35 leti? »Konkurenca je bila in ostaja. Gotovo pa smo jo prerasli, tako v kvaliteti kot količini. Potreb je vsako leto več, tudi za posebne primere, npr. v migrantskem valu smo postavili šotore za begunce, ko je bila pandemija kovida, so šotori nudili zavetje za zdravstvene preglede, cepljenja ...«
Planica, Ljubno, Spielberg ...
Pohvalijo se lahko s prireditvenimi šotori v Planici, na Ljubnem ob Savinji in drugih športnih prireditvah. Veliko delajo tudi v Avstriji, eden od aktualnih dogodkov je MotoGP v Spielbergu. »Skoraj ni prireditve, da ne bi bili prisotni.«
Na vprašanje, koliko je v podjetju priložnosti za napredek in inovacije, direktorica podjetja Marija Petre odgovori, da se segment šotorov v 35 letih ni spremenil, da način in materiali ostajajo. »Kakšnega posebnega napredovanja pri teh začasnih objektih ni in ne more biti, mislim, da smo dosegli vse.«
Odnos države do podjetništva
Odnos države do podjetništva se ji zdi slab. »Tu sem vedno znova žalostna in presenečena, da se podjetništva ne ceni dovolj, da se ga ne pohvali. To vpliva na naše otroke in mlade, da nimajo interesa začeti kot podjetniki. Mislim, da se to mora spremeniti in sem prepričana da se bo. Zadnja ideja, da bi bili sodelavci lahko soudeleženi pri dobičku, se mi zdi res dobra ideja.«
Podjetje Šotori Petre je družinsko podjetje in tako se po besedah direktorice tudi obnašajo do svojih sodelavcev. »Bila so postavljena vprašanja, kako voditi, nadzirati, kontrolirati. Mislim, da je treba ljudem pomagati, jim zaupati in se zavedati, da brez njih ni možnosti, da karkoli sam ustvariš.«
Poslanstvo nudenja zavetja
V 35 letih je najbolj ponosna na poštenost, saj njihovo podjetje nikoli ni ostalo nikomur dolžno. »Ponos je, da imamo sodelavce, ki so pri nas od vsega začetka obstoja, to so srčni ljudje, ki delajo za nas. Mislim, da je naše poslanstvo lepo, saj šotor nudi zavetje in vse to je opaziti, ko vidim fotografije s terena, srečno poroko ali dobro prireditev pod našim šotorom.«
V pogovoru za naš radio je še povedala, da ima v njihovem podjetju prostor tudi vera. »Z moje strani veliko, tudi sama osebno »požegnam« velike projekte. Tak ali drugačen blagoslov gotovo dobro dene.« Veliko ji pomeni tudi naš radio. »Ta domačnost in pripadnost me prepričata, da ostanem zvesta, upam, da bo tako tudi ostalo.«



