
Simbolična fotografija | (foto: pexels)
To ni čas za pasivnost
Slovenija | 30.09.2025, 12:52 Marta Jerebič
Včasih so pomembne odločitve položene v roke posameznikov ene generacije in zaznamujejo narod za naslednje generacije. Danes smo slovenski volivci in slovenski kristjani pred takšno odločitvijo, v komentarju za Družino piše moralni teolog p. Tadej Strehovec. Do 3. oktobra lahko na upravnih enotah po vsej Sloveniji ali do 5.oktobra elektronsko preko e-uprave oddate podpis za razpis referenduma o zakonu, ki uvaja možnost zastrupitve bolnikov kot novo zdravstveno storitev. P. Strehovec dodaja, da to ni čas za pasivnost.
Kam gre naša slovenska družba? Po besedah p. Strehovca je to napačno vprašanje. Pravilno vprašanje je: Kam peljemo našo družbo? Tudi mi, kristjani. Koliko naredimo, da bi bilo drugače? Spodbuja, naj bomo aktivni, sicer bodo našo družbo nasprotniki življenja, narave in krščanstva odpeljali v še večjo nevarnost.
Manjka še 10.000 podpisov
Doslej je bilo oddanih 30.000 podpisov, sporoča vodja koalicije Proti zastrupitvi bolnikov, Aleš Primc. »Za referendum, na katerem bomo lahko zavrnili zastrupljanje bolnikov, je potrebnih še 10.000 podpisov, kar je povsem izvedljivo. Povabite k oddaji svoje sorodnike in prijatelje. Peljite na upravno enoto ljudi, ki sami ne morejo iti.«
V času korone je marsikdo pridobil sms-pass in mu na upravno enoto ni treba iti. »Če imate digitalno potrdilo, lahko podpis oddate na povezavi dominicus.si/podpis. Oddaja podpisa preko računalnika traja samo 2 minuti.«
Vsakdo mora imeti mnenje
Podpredsednica Nsi in ljubljanska mestna svetnica Mojca Sojar poudarja, da vprašanje o koncu življenja ni politično, vendar pa morajo imeti o njem mnenje vsi, tudi politične stranke. Poudarja, da spoštovanje življenja ni vezano samo na krščanstvo, saj so vse civilizacije, če so želele preživeti, prepovedovale ubijanje. "Zakon, če bo sprejet, bo zelo spremenil dojemanje življenja in smrti, verjetno celo razvrednotil. Vsak človek je bil poslan na svet, da opravi svoje poslanstvo in da ga opravi do konca. Tega bi se morali močneje zavedati. Za nas kristjane smrt pomeni prehod v večnost, zato se je ne bojimo, človeško pa je, da se bojimo bolezni bolečin, trpljenja, ki so lahko tudi del poslanstva, čeprav nam ni razumljiv. Medicina zna danes lajšati skoraj vsa bolezenska stanja, predvsem pa bolečine. Veliko še lahko in moramo narediti na področju pomoči tistim, ki se odločijo bolnega ali umirajočega svojca obdržati doma. Izkušnja poslavljanja od ljubega človeka, ko ga mirno pospremimo, da odide, je neprecenljiva. Statistike iz držav, kjer je evtanazija uzakonjena, povedo, da sta bolečina in fizično trpljenje šele na petem mestu med vzroki za odločitev za asistiran samomor. Iz različnih pričevanj tudi vemo, da si tisti, ki se mu življenje izteka, želi ob sebi ljudi in ne stvari, čeprav jih je morda v življenju imel veliko. Golobova vlada želi človeško življenje ubiti že pred rojstvom, želi razvrednotiti edinstveni vlogi moškega in ženske, sedaj pa še določati, kdaj se lahko ali celo mora življenje končati. Stranka Nova Slovenija nagovarja in prosi vse slovenke in Slovence, da oddate na upravni enoti podpis, ki bo omogočil referendum, na katerem se bomo lahko odločali proti končanju življenja z medicinsko pomočjo. S tem bomo tudi zaščitili zdravnike, da ne bodo postali rablji, saj želijo ljudi zdraviti, ne pa ubijati," Mojca Sojar.
Ne povedo naravnost, kakšni rablji bodo postali zdravniki, ne povedo naravnost in ne dajo jasnih podatkov o tem, kako je v državah, kjer je evtanazija uzakonjena, koliko se je tam povečalo število smrti, za katere se morda ljudje niso čisto prostovoljno odločili.
Na vprašaje, kaj je največje zavajanje tistih, ki podpirajo evtanazijo, odgovarja: »Ne povedo naravnost, kakšni rablji bodo postali zdravniki, ne povedo naravnost in ne dajo jasnih podatkov o tem, kako je v državah, kjer je evtanazija uzakonjena, koliko se je tam povečalo število smrti, za katere se morda ljudje niso čisto prostovoljno odločili.«