
Spletna stran župnije le v nekaj minutah | (foto: Rok Pisk)
Ko župnik pri 80. letih postavi župnijsko spletno stran
Utrip Cerkve v Sloveniji | 08.08.2025, 09:26 Rok Mihevc
Spletna prisotnost župnij je bila tema ene izmed oddaj Utrip Cerkve v Sloveniji. Mnoge župnije so v času epidemije koronavirusa naredile pomemben korak naprej in vzpostavile ali prenovile svoje spletne strani ter začele aktivneje komunicirati preko spleta. A po začetnem zagonu se zdi, da je marsikje spletno komuniciranje spet zamrlo. O tem, kako pomembna je ažurna in dostopna spletna stran, koliko župnij se tega že zaveda in kako enostavno je priti do preproste, a učinkovite spletne strani, smo se pogovarjali z Rokom Piskom, ki že več let pomaga župnijam postavljati spletne strani in jim s posebno pobudo omogoča, da lahko do svoje pridejo le v nekaj minutah.
Spletna stran kot uporabno orodje tudi za evangelizacijo
Rok Pisk že deveto leto deluje kot samostojni podjetnik, začel je z video produkcijo, potem pa se je pokazalo vedno več potreb za delo na spletnih straneh, tudi župnije so počasi začele prihajati do njega s tovrstnimi prošnjami. Kar se je naučil skozi leta je to, da ima večina župnij podobne potrebe s predstavitvijo skupin, dejavnosti in dogodkov. »Nekako sem poskusil vse skupaj poenostaviti in združiti, da bi lahko na ta način še več župnijam omogočil priti do spletne strani. Velik premik se je zgodil med korono, ko je kar naenkrat veliko župnij opazilo, da internet ni samo za tiste, ki imajo preveč časa, ampak je uporabno orodje tudi za evangelizacijo.« Tako je tudi sam intenzivnejše začel delati na tem področju in se osredotočil na podporo digitalizaciji v Cerkvi in krščanskih organizacijah.
Farovž
Zadnji pomemben korak pri temu je projekt, ki ga je poimenoval Farovž. Z njim župnijam pomaga pri izogibanju težav, ki običajno nastopijo pri postavitvi spletne strani in pridejo do takšne, ki bo dala ljudem tisto, kar iščejo. Ocenjuje, da ima svojo spletno stran približno petina slovenskih župnij, koliko pa so te aktualne, pa je drugo vprašanje. Do sedaj je pomagal približno desetim župnijam, ki so imele bolj specifične potrebe in želje, zdaj pa bi rad pomagal tudi manjšim župnijam in tistim, ki jih je strah tega koraka. »Da lahko to tudi župnik pri 80. letih naredi ali pa nekdo, ki nima tehničnega znanja. Da dobi kvalitetno spletno stran, ki bo dobro delovala in kjer bodo ljudje našli informacije, ki jih iščejo.«
Oznanila in kontaktni podatki župnika
Kaj pa je tisto, kar ovira župnika oz. župnijo, da bi šel v takšen projekt? Kot najbolj ozko grlo Rok Pisk pri postavitvah spletnih strani omeni čas, ki je potreben za pripravo vsebin. Ko pa je analiziral podatke o dejanski uporabi strani, je prišel do spoznanja, da ljudje na župnijskih spletnih straneh večinoma iščejo dve stvari, »oznanila, oz. kdaj bo maša za staro mamo in kontaktne podatke župnika«. Tako se osredotoča na osnovno spletno stran s ključnimi podatki. »Seveda pa naredimo stvar odprto, če se pojavi potreba, da bi recimo v župniji radi predstavili skupine, dejavnosti, podružnične cerkve, zgodovino ...«
Osnovna spletna stran v sistemu Farovž tako vsebuje fotografijo župnije, možnost oznanil, ki se jih preprosto naloži, možnost obvestil (npr. informacija o odpadlem verouku in podobno) in kontaktne podatke. Integriral je še povezavo s portalom hozana.si, tako da se pokaže tudi vrstica Božje besede aktualnega dne. Lahko se doda tudi QR koda za nakazila donacij na račun župnije.
Ljudje na župnijskih spletnih straneh večinoma iščejo dve stvari, oznanila, oz. kdaj bo maša za staro mamo in kontaktne podatke župnika.
Neažurna stran kot potečena osebna izkaznica župnije
Pomembno se mu zdi, da je spletna stran ažurna, saj je kot neka osebna izkaznica župnije. »Če je zadnja novica to, kako bo potekal blagoslov v času zaprtja cerkva v epidemiji koronavirusa, pomeni, da je osebna izkaznica že pretekla in bo treba pač na novo narediti. Se pa zavedam tega, da imamo v Cerkvi na sploh težavo, da smo vajeni enkratnih projektov. Pri spletu ni tako, je nek živ organizem, ki ga je potrebno hraniti z informacijami. S kakšnimi informacijami in koliko, pa je druga stvar. Moje načelo je, raje manj in to redno, kot da se zaženemo v spletni župnijski misijon.«
Rok Pisk vam z veseljem pomaga pri postavitvi župnijske spletne strani "le v nekaj minutah". Več informacij na strani Farovž.