Blaž LesnikBlaž Lesnik
Andrej NovljanAndrej Novljan
Petra StoparPetra Stopar
Železniške proge po načrtovani prenovi (foto: Posnetek zaslona)
Železniške proge po načrtovani prenovi | (foto: Posnetek zaslona)

Visokoleteči načrti ministrstva za infrastrukturo

Novice | 20.11.2024, 12:32 Marjana Debevec

Ministrstvo za infrastrukturo je na dopoldanski novinarski konferenci predstavilo visokoleteče načrte za prihodnja leta in desetletja. Prenoviti nameravajo vse železniške proge po Sloveniji, uvajajo pa tudi nove trase. Ko bodo dela končala bi na primer od Ljubljane do Kopra namesto slabi dve uri in pol z vlakom potrebovali eno uro.

Ministrica Alenka Bratušek pravi, da so v proračunu za ceste in železnice namenili skoraj milijardo sto tisoč evrov v letu 2025 in še nekaj več v letu zatem. Velik del tega davkoplačevalskega denarja bo namenjen železnicam, da bi, tako ministrica, Slovenija ostala pomembno prometno vozlišče Evrope, obenem pa bi ljudje bolj uporabljali železniški promet, saj naj bi po prenovi prog postal veliko bolj konkurenčen.

Projekti, ki se trenutno že izvajajo so: gradnja nadvoza nad Dunajsko cesto, nadgradnja železniških postaj Ljubljana in Jesenice ter proga Ljubljana – Divača.

Pet največjih projektov, ki naj bi se zgodili v naslednjih dveh letih, pa je: »Ko sem rekla Ljubljana – Divača, ker so različni odseki, potem Zidani most – Dobova prva etapa, se pravi Krško; druga etapa Sevnica, Maribor – Ruše in vozlišče na Jesenicah,« je pojasnila ministrica.

V prihodnjih desetletjih si želijo povečati hitrost vlakov na vseh progah in sicer za potniški vlak na 160 km na uro, za tovorni vlak pa na100 km na uro. Po načrtih naj bi obstoječe proge prenovili predvsem tam, kjer so zavoji, s čimer bi se močno skrajšal čas potovanja.

Tako bi na primer po prenovi proge od Ljubljane do Kopra namesto slabih dveh ur in pol porabili eno uro, od Ljubljane do Maribora pa namesto dobrih dveh ur uro in 40 minut.

Na ministrstvu za infrastrukturo načrtujejo tudi nekaj novih prog. Prva med njimi naj bi tovor iz ljubljanske železniške postaje prestavila proti Zalogu. Druga naj bi vodila od letališča Jožeta Pučnika do Ljubljane, načrtujejo pa tudi hitro progo med Ljubljano in Mariborom, ki bi dovoljevala hitrosti do 250 km na uro. Tako bi za to pot potrebovali 55 minut.

Kot rečeno, gre za več desetletne načrte, ki za zdaj ostajajo še na papirju.

Novice
Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO) Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO)

Romanje upanja: S kolesi in škofom v Rim

Radijska ekipa s prijatelji se v ponedeljek, 9. junija, odpravlja s kolesi na romanje upanja v Rim. Vsak odhaja na to dolgo pot s svojim osebnim namenom, skupni pa je udeležba na mednarodnem ...

Jana Lampe in Janko Pirc med slovenskimi misijonarji na Madagaskarju (photo: Osebni arhiv Jane Lampe) Jana Lampe in Janko Pirc med slovenskimi misijonarji na Madagaskarju (photo: Osebni arhiv Jane Lampe)

Slovenija za Madagaskar: Nova osnovna šola

Predsednica republike Nataša Pirc Musar je zadnji dan državniškega obiska v Keniji obiskala urad Združenih narodov v Nairobiju ter mednarodni finančni in inovacijski center Two Rivers. ...

Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko) Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko)

Dr. Žiga Turk o ministrih z nenavadnimi prijatelji

Na političnem parketu je v minulih dneh odmevala vložitev interpelacije o delu ministra za notranje zadeve Boštjana Poklukarja. Vložili so jo v Novi Sloveniji skupaj z Demokrati Anžeta Logarja. ...

Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS) Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS)

Nova kmetijska zakonodaja: Premik v smeri dialoga?

Zadnje pol leta se v procesu sprejemanja nahaja zajeten sveženj zakonodaje kmetijskega področja, ki bo korenito posegel v kmetovanje v Sloveniji. Lani jeseni je nastal brez sodelovanja s kmečkimi ...