Jure SešekJure Sešek
Miha MočnikMiha Močnik
Tanja DominkoTanja Dominko
Jutranje slovo na Prevaljah. Gremo proti Homcu. (foto: Mirjam Judež)
Jutranje slovo na Prevaljah. Gremo proti Homcu. | (foto: Mirjam Judež)

Od Marije k Mariji 2024: Prvi dan - od Prevalj do Šoštanja

Radijski utrip | 05.09.2024, 20:03 Robert Božič

Naše letošnje kolesarsko romanje Od Marije k Mariji smo zjutraj začeli ob vznožju Pece, v krajih, ki so jih lani zaznamovale jesenske poplave. Današnja romarska pot, ki je tudi pot od prijatelja do prijatelja, je radijske kolesarje in spremljevalno ekipo vodila od Prevalj do Šoštanja. Radijska ekipa oobljublja, da boste pozno ponoči, ali jutri zgodaj zjutraj, lahko prebirali tudi njihove vtise z današnje poti.

Radijski voditelj Blaž in oba naša tonska mojstra Andreja, trojica najbolj prodornih radijskih kolesarskih navdušencev, je do izhodišča že včeraj opravila lep »transfer«. O tem je Andrej objavil zapis, ki ga velja prebrati. Na Ravnah na Koroškem so se včeraj zvečer združili z ostalo ekipo in doživeli izjemno lep sprejem ter gostoljubje prenočitve.

Vabimo vas, da kolesarsko romanje tudi letos spremljate v našem radijskem programu, poleg spleta pa najbolj ažurno odmeva tudi na našem FB profilu.

Nocoj ob 20. uri pa smo v župnijski dvorani v Šoštanju pripravili javno snemanje oddaje Za življenje s p. dr. Christianom Gostečnikom, o izzivih pri vzgoji. Dogajanje v živo prenašamo, sama oddaja pa bo sicer na sporedu v soboto ob 11.00.

18.26 Šoštanj

Jože Pribožič, župnik v Šoštanju, je ob prihodu našim kolesarjem pojasnil, da so morali tamkajšnjo župnijsko cerkev zaradi posledic izkopavanja premoga leta 1975 porušiti, v novi cerkvi, posvečeni sv. Mihaelu, pa so prvič imeli bogoslužje že leta 1976. Cerkev je po njegovih besedah nekaj posebnega, ker je prostor, ki povezuje. Pojasnil je tudi, zakaj na vrhu zvonika nimajo križa, ampak...

16.23 Velenje

13.00 Šentilj pod Turjakom pri Mislinji

Šentilj pod Turjakom nosi zanimivo zgodbo,povezano s časom turških vpadov. Tamkajšnji župnik Tine Tajnik nam jo je povedal in dodal, da še danes obstaja kmetija Pri Turjaku in v tamkajšnjih krajih tudi ena od družin nosi priimek Turjak. 1397 je bila zgrajena prva romanska cerkev sv. Egidija, 1815 so pozidali današnjo cerkev, ki pa je bila leta 2011 obnovljena in povečana. Stranska kapela je posvečena Mariji materi usmiljenja.

Vas zanima, kako je opisal tamkajšnje ljudi? Prisluhnite.

V tamkajšnji župnijski cerkvi smo molili tudi opoldansko molitev, kolegica Maja Morela pa je malo pred drugo uro, ko so radijski kolesarji bili deležni okusnega kosila, takole poročala z dogajanja.

10.45 Štrekna vabi

Štrekna je zanimiva in edinstvena kolesarska pot, speljana po opuščeni trasi nekdanje železniške proge, ki je povezovala Velenje z Dravogradom. Nekaj časa bodo po njej vozili tudi radijski kolesarji. Blaž pa je pred mikrofon povabil kolesarsko vodnico Matejo, ki prihaja iz Slovenj Gradca, danes pa pomaga naši kolesarski ekipi. Z njimi bo vse do Mislinje, v zanimivem pogovoru pa je povedala, kako je med drugim obeležila praznovanje 40-letnice. Bravo Mateja in iskrena hvala za dobroto!

10.00 Veselo in doživeto srečanje na Homcu

Župnik župnije Šmartno pri Slovenj Gradcu, France Linasi,  je predstavil župnijo, ki je zelo stara, napol delavska in napol kmečka. Imajo kar osem cerkva, ena pomebnejših je cerkev Marije Vnebovzete na Homcu, ker je to kraj božje bližine za celo dolino in Koroško.

Župnik v Šmartnem pri Slovenj Gradcu Franc Linasi
Župnik v Šmartnem pri Slovenj Gradcu Franc Linasi © Jakob Čuk

Cerkev so v zadnjih 10-tih letih celovito obnovili, sama župnija je živa, imajo kar dva pevska zbora, dejavnih je precej skupin, verouk obiskuje 210 otrok, glede nedeljnikov pa pravi: "Če bi vsi šli v cerkev, ne bi vsi šli v cerkev, ker pa ne grejo vsi v cerkev, grejo vsi v cerkev..."

7.20 Prevalje

Že zgodaj zjutraj je Urša našim poslušalcem predstavila današnji del romanja, o utripu fare pa je spregovoril prevaljski župnik Franc Brglez. Romanje smo začeli s sv. mašo.

Franc Brglez, župnik na Prevaljah
Franc Brglez, župnik na Prevaljah © Jakob Čuk

Na Prevaljah
Na Prevaljah © ARO

Pot zdaj vodi na Homec.

Kje in kdaj se bomo srečali z vami?
Kje in kdaj se bomo srečali z vami? © Andrej Jerman

Radijski utrip
Gaja Ana Pavliha Kržišnik & Matic Kržišnik (photo: facebook.com/marko.pavliha.5) Gaja Ana Pavliha Kržišnik & Matic Kržišnik (photo: facebook.com/marko.pavliha.5)

Poroka

Na zadnji avgustovski dan sem v župnijski cerkvi Sv. nadangela Mihaela v Krkavčah v prisotnosti družine in prijateljev do oltarja pospremil ljubo hčerko Gajo Ano, od koder jo je v zakonsko zvezo ...

Boris Tomašič z Guinnessovo knjigo rekordov (photo: omrežje X) Boris Tomašič z Guinnessovo knjigo rekordov (photo: omrežje X)

Ekipa je klicala goste, da ne bi zaspali

Založba Učila je izdala in predstavila Guinnessovo knjigo rekordov 2025. Knjiga vsebuje 2115 rekordov, od tega je 80 odstotkov novih ali posodobljenih. Vključenih je tudi sedem novih slovenskih ...

Maja Morela, Patrik Berginc, Gašper Murovec (photo: ARO) Maja Morela, Patrik Berginc, Gašper Murovec (photo: ARO)

"Pasti letnik na faksu ni nujno slabo"

Je malo v šali, malo zares povedal Patrik Berginc, ki skupaj s svojim prijateljem Gašperjem Murovcem snema svoj čisto pravi celovečerni film. Ta bo na voljo v kinematografih naslednjo jesen. ...

Šolarji pred novimi izzivi (photo: Oleksandr Pidvalnyi / Pexels) Šolarji pred novimi izzivi (photo: Oleksandr Pidvalnyi / Pexels)

Pogovor o: Šolstvo na preizkušnji

V sredini oddaji Pogovor o ob 17.00 smo osvetlili najnovejše zakonodajne spremembe, kadrovske težave in druge izzive v šolstvu. Gostili smo ministra za vzgojo in izobraževanje Darja Feldo, ...