Gre za resno panogo, ki je ogledalo Slovencev
Svetovalnica | 22.07.2024, 11:48 Maja Morela
»Kdor se odloči za dejavnost oddajanja sob ali apartmajev, naj se tega loti celostno. Gre za resno panogo, ki je ogledalo Slovencev. Z dobro nastanitvijo in prijaznostjo pri opravljanju dela se tako domačim kot tujim gostom predstavimo v najboljši možni luči,« je v tokratni Svetovalni poudaril Uroš Buda iz Zavoda gostoljubnih slovenskih domov.
Opremljenost in storitve, ki jih morajo imeti nastanitve namenjene oddajanju določata dva pravilnika, in sicer Pravilnik o minimalnih tehničnih pogojih in nivoju storitev, drugi ter Kategorizacija. Bistvena razlika med oddajanjem v turistični namen in klasičnim najemom je, da je klasični namenjen daljšim bivanjem. »V tem primeru najemodajalec najemniku odda svoje stanovanje in pri tem prejema dohodke iz premoženja. Sklene se tudi pogodba za določen ali nedoločen čas. Pri kratkoročnem oddajanju gre pa za nudenje storitve. Gre za dejavnost. Pri tem so prihodki obdavčeni kot pri samostojnih podjetnikih.« Sobodajalec se lahko vpiše tudi v register pri IPS-u. S tem se omeji, da lahko v enem letu nudi največ pet mesecev nočitev.
Nekdo, ki se odloči, da bo svojo nastanitveno enoto nudil turistom, se mora najprej registrirati za upravljanje dejavnosti. Za fizične osebe velja vpis v IPS sistem in vpis v register samostojnih (popoldanskih ali polnih) podjetnikov. »Po registraciji v osmih dneh obvestijo Finančno upravo, da določi davčno številko in način obdavčitve. Možna sta dva načina. Normirani ali obdavčitev po dejanskih prejetih izdanih računih.«
Gostje imajo pravico, da o oddani sobi, apartmaju ali gostitelju napišejo slabo mnenje v primeru, ko prostori niso primerni za bivanje. »Lahko poda tudi prijavo tržni inšpekciji, ampak ker so goste večinoma tujci, ne poznajo teh postopkov pri nas. Največkrat napišejo ne preveč dobro mnenje ali podajo nezadostno oceno na spletnih kanalih.« Kakšne pravice pa ima ob neprimernem vedenju gostov sobodajalec? »Gostu se ob prihodu izroči hišni red. V primeru neupoštevanja se gostu lahko odpove bivanje. Če gost sam noče oditi, sobodajalec napiše sporočilo na podporni portal in tam pojasnijo gostu, zakaj mora oditi.«
Kaj vse še moramo storiti ob prihodu gostov pa si poslušajte v oddaji v našem avdio arhivu.