eSOS – Spletna prepoznava socialnih stisk
Oddaje | 07.05.2023, 20:07 Maja Morela
Slovenska Karitas si prizadeva pomagati ljudem, ki se znajdejo v finančnih, materialnih težavah ali v težavah v medosebnih odnosih. Da pa bi ljudje pravočasno spoznali, kdaj so se znašli v nevarnosti, da zapadejo v socialno stisko pa je Karitas v Sloveniji skupaj s projektnimi partnerji razvila poseben spletni vprašalnik eSOS, ki je dostopen v obliki aplikacije.
Pri Karitas sicer prisegajo na pristen pogovor na štiri oči, na pomoč, ki jo fizično dostavljajo (paketi hrane ...), torej na pristen človeški stik. Pri eSOS pa gre za drugačno vrsto pomoči, saj se je snovalcem aplikacije zdelo pomembno, da do ljudi pristopajo na nov, svež, drugačen pristop, pristop, ki bo v koraku s časom, je pojasnil sodelavec Karitas in psihoterapevt Jure Pavlič.
»Do njega lahko dostopate z računalnikom ali mobilnim telefonom. Gre za zelo kratek vprašalnik, ki zajema različne sklope: medosebne odnose, duševne stiske, odvisnost od alkohola.«
Kako se lotiti reševanja vprašalnika, da si bomo upali priznati, da nam na nekem področju ne gre najbolje?
»Pri izpolnjevanju vprašalnika je najbolje biti iskren s samim seboj, saj le tako rezultati predstavijo dejansko stanje vaše stiske in na podlagi te analize lahko potem poiščete ustrezno pomoč.«
Vprašalnik je namenjen vsem, ki se srečujejo z duševnimi težavami ali odvisnostjo.
»Namen vprašalnika je pomoč samemu sebi. S tem ko se posameznik odloči za reševanje, je pripravljen videti svoje težave in pokaže voljo za njihovo reševanje. Vprašalnik je odlična iztočnica, ki lahko nekoga vodi do ustrezne terapevtske obravnave.«
Cilj aplikacije je ljudem omogočiti pogovor s strokovnjaki, da lahko v sproščenem okolju povedo svoje težave, so slišani in se jim ponudi pomoč ter se jih usmeri v nadaljnje terapije.