Štefan IskraŠtefan Iskra
Mark GazvodaMark Gazvoda
Andrej ŠinkoAndrej Šinko
Zdravstvo (foto: NSi)
Zdravstvo | (foto: NSi)

Številka 080 18 01 v pomoč pri iskanju zdravnika

Slovenija | 28.02.2023, 19:15 Petra Stopar

V Sloveniji bo 1. marca ob 12.00 začel delovati delovati klicni center za pomoč pacientom pri iskanju zdravnika ter pri uporabi elektronskih napotnic in elektronskega zdravstvenega portala zVem. Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan ob tem opozarja, da klicni center ne bo namenjen izdajam receptov ali e-napotnic.

Odločitev o pilotnem projektu klicnega centra je po ministrovih besedah sprejela medresorska delovna skupina za zdravstvo, ki bdi nad pripravo zdravstvene reforme, prav tako so na ministrstvu prejeli veliko pritožb občanov iz vse države, da ni odziva na telefonske klice v ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe.

Klicni center bo dosegljiv od 1. marca 2023 naprej, na brezplačni telefonski številki 080 18 01, ob delovnikih bo deloval med 9. in 16. uro. Po besedah vodje sektorja za krepitev zdravja in preprečevanja odvisnosti na ministrstvu za zdravje Vesne Marinko bo center namenjen uporabnikom, ki ne uspejo pridobiti informacij o naročanju na pregled ali o ambulantah za neopredeljene, »nudil bo pomoč pri iskanju zdravnikov, ki še sprejemajo paciente, se pravi ginekologov, pediatrov, zobozdravnikov, tudi informacije o drugih klicnih centrih, ki nudijo druge vrste podpore pri koriščenju administrativni zdravstvenih storitev in preusmeritev na te klicne številke«.

Minister Danijel Bešič Loredan o cilju klicnega centra: »Mi želimo v prvi vrsti – zato je ta projekt pilotski – da se nekomu, ki je v stiski v zdravstvenem sistemu, ki kliče, da se nekdo javi, da ga vpraša, za kaj gre, kam se ga naslovi, kaj je, to vse skupaj zabeležiti in dobiti neposredno informacijo od ljudi.« Včasih že samo, da se pacientov klic zabeleži. »Drugi dan bomo posredovali v zdravstvene domove, s katerimi bomo še bolj interaktivno delovali, in bodo dobili nalogo, da tega pacienta pokličejo. Če pacient tudi v drugo ali tretje ne bo dobil klica, bomo začeli stvari malo globlje raziskovat,« je dodal. Poudaril je, da številka 080 18 01 ne bo nadomestila številke za nujne primere 112.

Končni cilj je po vzoru estonskega zavoda za zdravstveno zavarovanje vzpostaviti enotni državni klicni center še do poletja. Vse obstoječe klicne centre pa bi na koncu združili v enega, ki bi deloval pod okriljem Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije.

Slovenija
Zakonca: vsak zase, ali skupaj (photo: Milan Popovic / Unsplash) Zakonca: vsak zase, ali skupaj (photo: Milan Popovic / Unsplash)

Sta za poživitev odnosa?

Po mesecih razvoja in molitve je prva slovenska katoliška aplikacija za pare, NajinEp, končno na voljo uporabnikom Androida. Prihaja ravno v času, ko nas poletje vabi, da obnovimo in poglobimo ...

Razpoke v tleh zaradi suše (photo: Robert Božič) Razpoke v tleh zaradi suše (photo: Robert Božič)

V boju s sušo je edini učinkoviti ukrep namakanje

Včeraj so v javnost prišla navodila, kako naj kmetje ublažijo posledice suše v kmetijstvu, ki so jih nekateri mediji, v želji po čimvečjem številu klikov prenapihnili s klikbajt naslovi. Šlo je za ...