Nataša LičenNataša Ličen
Jakob ČukJakob Čuk
Alen SalihovićAlen Salihović
AMZS opozarja, da bi poteza lahko med drugim podaljšala uporabo rabljenih vozil, kar bi vplivalo tudi na varnost. (foto: rawpixel.com)
AMZS opozarja, da bi poteza lahko med drugim podaljšala uporabo rabljenih vozil, kar bi vplivalo tudi na varnost. | (foto: rawpixel.com)

AMZS svari pred številnimi neznankami »avtomobilskega zelenega prehoda«

Novice | 15.02.2023, 16:09 Ana Dežman Slovenska tiskovna agencija

Evropski parlament je včeraj prepovedal prodajo avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem od leta 2035 naprej. Z Avto-moto zveze Slovenije so sporočili, da v zvezi s tem ostaja odprtih veliko vprašanj. Prepoved bi lahko med drugim povzročila večjo uporabo starejših vozil, kar bi vplivalo tudi na varnost. Pri tem opozarjajo še, da breme zelenega prehoda ne sme pasti le na voznike osebnih vozil.

Breme ne bi smelo vtako veliki meri pasti na voznike osebnih avtomobilov

Pri zmanjševanju onesnaževanja in reševanja podnebne krize, za kar del odgovornosti nosi tudi promet, gre za tako kompleksen izziv, da ga zgolj z menjavo pogona v avtomobilih ni mogoče rešiti, ocenjuje generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek: »Vsi se strinjamo, da bomo morali v prihodnjih letih in desetletjih precej storiti za zeleni prehod in čistejše okolje, vendar breme zelenega prehoda ne bi smelo v tako veliki meri pasti na voznike osebnih avtomobilov.« Okolje namreč obremenjujejo tudi tovorni, letalski in ladijski promet.

Celostna strategija zelenega prehoda

Avto-moto zveza Slovenije poziva državo, naj pripravi celostno strategijo zelenega prehoda in v pogajanjih z Evropsko unijo upošteva specifike slovenske mobilnosti. Prav tako so želijo izvedeti, kakšne so v naslednjih desetletjih realne in uresničljive možnosti za zeleni prehod. Kostanjšek pri tem opozarja na številne neznanke.

Mobilnostna revščina

Mnogi kritiki prepovedi opozarjajo, da se industrija ne bo mogla dovolj hitro prilagoditi tako veliki spremembi. Po Kostanjškovem mnenju se lahko »pojavi tako imenovana mobilnostna revščina, kar pomeni, da bomo zaradi višjih cen elektrificiranih vozil zelo dolgo vzdrževali naša stara vozila. To bi za seboj potegnilo celo vrsto težav.«

Bo odločitev poslancev spodbudila prodajo električnih avtomobilov?

O tem ali bo odločitev evropskih poslancev spodbudila prodajo električnih avtomobilov, je po Kostanjškovem mnenju še prezgodaj govoriti. Ocenjuje, da bo to najverjetneje odvisno predvsem od subvencij in drugih spodbud. Pri tem je opozoril na razlike med evropskimi državami, tako po kupni moči kot dosedanjemu razvoju področja električne mobilnosti. Meni, da bi bilo treba nova pravila prilagoditi posameznim državam.

Novice
Shod upokojencev, ki sta ga pripravila ljudska iniciativa Glas upokojencev Slovenije in Institut 1. oktober. (photo: Bor Slana/STA) Shod upokojencev, ki sta ga pripravila ljudska iniciativa Glas upokojencev Slovenije in Institut 1. oktober. (photo: Bor Slana/STA)

20. decembra bodo ohromili promet

Pavle Rupar v imenu Glasa upokojencev in inštituta 1. oktober 20. decembra napoveduje shode v vseh večjih slovenskih mestih, vse dokler upokojencem ne bo izplačana božičnica v višini letnega ...

Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

O avtorju