Radio Ognjišče
Jure PavšekJure Pavšek
Marko ZupanMarko Zupan
Alen SalihovićAlen Salihović
AMZS opozarja, da bi poteza lahko med drugim podaljšala uporabo rabljenih vozil, kar bi vplivalo tudi na varnost. (foto: rawpixel.com)
AMZS opozarja, da bi poteza lahko med drugim podaljšala uporabo rabljenih vozil, kar bi vplivalo tudi na varnost. | (foto: rawpixel.com)

AMZS svari pred številnimi neznankami »avtomobilskega zelenega prehoda«

Novice Ana Dežman Slovenska tiskovna agencija

Evropski parlament je včeraj prepovedal prodajo avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem od leta 2035 naprej. Z Avto-moto zveze Slovenije so sporočili, da v zvezi s tem ostaja odprtih veliko vprašanj. Prepoved bi lahko med drugim povzročila večjo uporabo starejših vozil, kar bi vplivalo tudi na varnost. Pri tem opozarjajo še, da breme zelenega prehoda ne sme pasti le na voznike osebnih vozil.

Breme ne bi smelo vtako veliki meri pasti na voznike osebnih avtomobilov

Pri zmanjševanju onesnaževanja in reševanja podnebne krize, za kar del odgovornosti nosi tudi promet, gre za tako kompleksen izziv, da ga zgolj z menjavo pogona v avtomobilih ni mogoče rešiti, ocenjuje generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek: »Vsi se strinjamo, da bomo morali v prihodnjih letih in desetletjih precej storiti za zeleni prehod in čistejše okolje, vendar breme zelenega prehoda ne bi smelo v tako veliki meri pasti na voznike osebnih avtomobilov.« Okolje namreč obremenjujejo tudi tovorni, letalski in ladijski promet.

Celostna strategija zelenega prehoda

Avto-moto zveza Slovenije poziva državo, naj pripravi celostno strategijo zelenega prehoda in v pogajanjih z Evropsko unijo upošteva specifike slovenske mobilnosti. Prav tako so želijo izvedeti, kakšne so v naslednjih desetletjih realne in uresničljive možnosti za zeleni prehod. Kostanjšek pri tem opozarja na številne neznanke.

Mobilnostna revščina

Mnogi kritiki prepovedi opozarjajo, da se industrija ne bo mogla dovolj hitro prilagoditi tako veliki spremembi. Po Kostanjškovem mnenju se lahko »pojavi tako imenovana mobilnostna revščina, kar pomeni, da bomo zaradi višjih cen elektrificiranih vozil zelo dolgo vzdrževali naša stara vozila. To bi za seboj potegnilo celo vrsto težav.«

Bo odločitev poslancev spodbudila prodajo električnih avtomobilov?

O tem ali bo odločitev evropskih poslancev spodbudila prodajo električnih avtomobilov, je po Kostanjškovem mnenju še prezgodaj govoriti. Ocenjuje, da bo to najverjetneje odvisno predvsem od subvencij in drugih spodbud. Pri tem je opozoril na razlike med evropskimi državami, tako po kupni moči kot dosedanjemu razvoju področja električne mobilnosti. Meni, da bi bilo treba nova pravila prilagoditi posameznim državam.

Novice
Nataša Rupena (photo: Maja Morela) Nataša Rupena (photo: Maja Morela)

Spoved je urgenca za dušo

Tik pred prvo adventno nedeljo smo se v Sobotni iskrici s katehistinjo Natašo Rupena pogovarjali o njenem ustvarjanju, preživljanju sobotnih dopoldnevov v družinskem okolju, predvsem pa smo pred ...

Boštjan Dolinšek (photo: Izidor Šček) Boštjan Dolinšek (photo: Izidor Šček)

Župnija je nekaj, kar gradimo vsi skupaj

Boštjan Dolinšek, ki v Rimu trenutno študira pastoralno teologijo, si težko predstavlja, da kot duhovnik ne bi imel neposrednega stika z ljudmi. O tem, kako vidi župnije ter sodelovanje laikov v ...

Avdio player - naslovnica