Slovenske ceste že pred turistično sezono močno obremenjene
Slovenija | 21.06.2022, 08:07 Andrej Šinko
Agencija za varnost prometa in policija izvajata drugo od treh letošnjih nacionalnih preventivnih akcij Hitrost. Potekala bo do nedelje, v tem času pa policisti izvajajo poostrene nadzore hitrosti. Namen akcije je umirjanje hitrosti, ki je še vedno med najpogostejšimi vzroki za prometne nesreče z najhujšimi posledicami.
Do konca maja je zaradi neprilagojene hitrosti prišlo do 1155 prometnih nesreč, v njih je življenje izgubilo 11 oseb, kar je dobro tretjino manj kot lani. Sto oseb je bilo hudo, 537 pa lažje poškodovanih. Najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč so bili vozniki osebnega avtomobila. Sledijo kolesarji in vozniki enoslednih motornih vozil.
»Neprilagojena hitrost je še vedno med najhitrejšimi vzroki za prometne nesreče z najhujšimi posledicami,« poudarja direktor Agencije za varnost prometa Jože Hribar in dodaja, da smo v Sloveniji s številnimi preventivnimi akcijami in drugimi ukrepi uspeli obrniti trend, da število umrlih v prometnih nesrečah pada in to kljub večjemu prometu.
Slovenske ceste močno obremenjene
Obremenitve naših cest se že vračajo na raven predkoronskega leta 2019, zato bo tudi poleti potrebne veliko potrpežljivosti in zbranosti. Hribar vse voznike poziva k upoštevanju prometnih predpisov in samozaščitnemu ravnanju. »Z dosledno pripetostjo, neuporabo mobilnega telefona, uporabo zaščitne čelade na mopedu, motorju, kolesu in e-skiroju. Na pot se podajajte strpni, z dovolj vode v avtomobilu, spočiti in umirjeni.«
Do nedelje poteka poostren nadzor prometa
Policisti bodo do nedelje nadzore izvajali predvsem na izpostavljenih mestih, kjer je neprilagojena hitrost vzrok za nastanek prometnih nesreč, in na mestih, kjer je lahko zaradi prekoračene hitrosti tveganje za nastanek prometnih nesreč večje, na primer v strnjenih naseljih, pa tudi v bližini vrtcev in šol.
Cilj akcije je tudi okrepiti zavedanje o pomenu vzpostavitve reševalnega pasu ob zastojih, ki se na avtocestah oziroma hitrih cestah vzpostavi na način, da se vozila glede na pas na katerem se nahajajo umaknejo skrajno levo oziroma skrajno desno, na sredi pa se omogoči pot za različna intervencijska vozila, ki so potrebna za posredovanje ob nesreči.