Izzivi nakupovanja v sodobnem času
Svetovalnica | 21.11.2021, 23:15 Mirjam Judež
V Svetovalnici smo tokrat razmišljali o nakupovalnih središčih, ki še zdaleč niso več le prostor za nakupe. Naš gost je bil Toni Pugelj, direktor Aleje, sicer pa tudi družinski človek: »Doma imam družino, tri punce in ženo, za vikend si radi vzamemo čas zase, je pa res, da grem med vikendom kdaj tudi v center, saj je takrat največ obiskovalcev. Čez teden pa »delam za družino« in vozim otroke na različne aktivnosti.« Aleja je bila razglašena za najsodobnejše nakupovalno središče na svetu, zato smo ji dali priložnost, da se nam predstavi.
Spopadanje kupcev z vsemi ukrepi: razkuževalni sistemi, PCT pogoj …
»Večina kupcev spoštuje te ukrepe. V tem obdobju, ko je virus v polni razsežnosti, so ljudje pripravljeni, pridejo s PCT potrdilom, osebnim dokumentom, razkužujejo si roke, nosijo maske. Ni čisto tako, kot prikazuje javnost, da je takih, ki pogojem nasprotujejo, veliko. V realnosti je le nekaj odstotkov kupcev glasnih, velika večina upošteva ukrepe. Se pa najdejo tudi primeri, ko se ljudje neprimerno obnašajo, niso dozoreli svojim letom. Ubogega varnostnika, reditelja, študenta napadati z grobimi besedami je popolnoma neprimerno. V takih situacijah je treba reagirati, družba tega ne sme dopuščati. V vseh naših centrih zadeva poteka normalno in dobro. Tudi kupci to opazijo in cenijo. Na spletni strani, kjer ljudje glasujejo, kateri so varni prostori za nakupovanje (razkužila, upoštevanje PCT pogojev …), so kupci postavili Alejo spet na prvo mesto.«
Cepljenje v Aleji
»Bili smo prvi ali eden prvih centrov, ki smo se dogovorili za cepljenje brez naročanja, saj zagovarjamo dejstvo, da moramo tudi za družbo narediti nekaj dobrega in s tem, ko damo ljudem možnost cepljenja v Aleji, damo signal družbi, da je to prav. Naše cepilno mesto je eno boljših v Sloveniji. Veliko obiskovalcev se informira, pa se vrnejo čez 14 dni in se gredo cepiti. Tudi drugi centri nam sledijo. To pozdravljam. Če bi bilo tako vsepovsod, bi hitreje speljali to situacijo, ki jo imamo. Ljudje na cepivo čakajo potrpežljivo tudi eno uro. Čeprav smo zaprosili izvajalca, da bi nam zagotovil kar največ kadra, je treba počakati, ne gre hitreje.«
V času epidemije je zračenje prostorov (tudi nakupovalnih središč) še toliko bolj pomembno
»Aleja je grajena po zadnjih standardih. Zrak moraš poleti hladiti, pozimi ogrevati, zrak gre čez različne filtre in se gleda na čim manjšo porabo energije. Naš sistem omogoča, da gremo preko tega. Ne gledamo na stroške, ki so žal zaradi tega višji, ampak vpihavamo popolnoma čist zrak, ki je boljši kot na ulici, ker gre čez toliko filtrov. Nakupovanje pri nas je vsekakor varno. Standardi se dvigujejo ,tudi ostale centre posodabljamo. V City parku smo preteklo leto menjali klimatske naprave, vlagamo v stvari, ki so čedalje bolj pomembne. Nove mašine so nižji porabniki, treba je upoštevati tudi gospodarski vidik. Pri nas dajemo velik poudarek na varno, udobno nakupovanje za kupce.«
Aleja je več kot nakupovalni center
»Spremljamo spremembe v nakupovalnih navadah kupcev. Upoštevamo jih v naših načrtih. Ko smo 5 let nazaj začeli graditi objekt, je bilo ključno to, da center ne nudi samo nakupovanja, ampak moraš kupcem nuditi nekaj več. Aleja ima zunaj stezo za kolesarje, ki je zelo obiskana. Notranjost ima veliko svetlobe, zelenja, tudi vodne elemente. Voda je element v življenju, ki oddaja neko energijo, nekaj ima v sebi. Naravni materiali (les), svetloba, voda … Vse to ljudje cenijo in to je v veliki meri vplivalo na izgradnjo. Na strehi imamo drsališče, ledeno stezo, večnamenski prostor za košarko, odbojko. 15. novembra smo odprli edino drsališče v Ljubljani na strehi s krasnim razgledom. Ni samo, da »pritiskamo« in spodbujamo k nakupom. To pride samo po sebi, ker nas ljudje cenijo, ker jim postavimo testirne točke, ker omogočimo dodatne aktivnosti, ne le nakupov.
Aleja - najsodobnejše nakupovalno središče na svetu
»Presenečeni smo bili, ko smo bili razglašeni za najsodobnejše nakupovalno središče na svetu, saj smo proti ostalim »palčki«, saj so drugi trgovski centri dvakrat, trikrat … večji od Aleje. Pri nas je zmagala zgodba. Na eni strani dizajn centra, povezanost z lokalno skupnostjo in s centrom Ljubljane (luske na fasadi, Prešernov trg, glavni trg, ki ga imamo v Aleji, Tromostovje v 1. nadstropju, nabreje Ljubljanice in reka Ljubljanica). To je gotovo zgodba, ki se je žiriji zelo dopadla. Ne moreš graditi samo center, »škatlo«, »škatli« je treba vdahniti dušo. Velik pomen dajemo tudi, kako so predstavljene trgovine, kako so narejeni portali trgovin. V veliki meri pa je gotovo na izbor žirije vplivala tudi multifunkcionalnost centra: kolesarski poligon, na strehi športno igrišče, Aleja Sky, ki je namenjen restavracijam, nenazadnje je bil velik poudarek pri tem glasovanju higiena in čistoča centra in standardi, ki jih imamo.«
»Žepni« kužki so dobrodošli, veliki pa ne
»Manjše kužke, ki jih lahko vzamemo v naročje (ali torbico) dopuščamo. Čeprav imam sam rad živali, vsi ljudje niso taki. Polovica ima živali rada, druga polovica pa ne. Težko je postaviti jasna pravila. V naših centrih ni dovoljen vstop z živalmi. Če pridejo do nakupovalnega centra, imamo pri vhodu pri lekarni zunaj točko za pse, imajo vodo, pitnik, ki ga ima zelo malo centrov in tudi en prostor bomo naredili, senco, da bo kuža tudi poleti lahko brez skrbi počakal zunaj.«
Nakupovalna mrzlica je pred vrati, prisotna tudi dobrodelna nota
»Začeli smo že z okrasitvijo v notranjosti, kmalu še zunaj. Pripravljamo se na Black Friday, na decembrske nakupe. Miklavž je tu, ponudili bomo različne akcije. Ne bomo pozabili niti na dobrodelnost. Pripravili bomo pozornosti predvsem za tiste, ki iz takih ali drugačnih razlogov niso naši obiskovalci. Spodbujamo tudi ljudi, ki nas obiskujejo, da začnejo razmišljati v to smer in prinesejo igrače za druge otroke. Če lahko pomagaš, ne rabiš veliko denarja. Neko stvar, ki ti doma leži, lahko ponudiš nekomu, ki mu bo zelo veliko pomenila.«