Simon Cerar: Podjetništvo mora biti najprej družbeno odgovorno. Narediti čim več dobrega v okolju, kjer delujemo.
Via positiva | 17.06.2021, 17:55 Nataša Ličen
Toliko let kot jih šteje naša država ima tudi podjetje SAM. Ob obletnici smo potrkali na njihova vrata. Pogovarjali smo se z direktorjem Simonom Cerarjem.
»Pri podjetništvu je hvaležnost ena od pomembnejših postavk.« Podjetništvo je povezano z vsem, pravi Simon in zato skušajo čim bolje združevati zasebno s poslovnim. »Če smo doma zadovoljni, se to odraža tudi v službenem času in obratno.«
Če se v podjetju proizvaja le dobiček, vsako leto več in več, se izgubi bistvo podjetništva. Bistvo pa je prispevati k dobremu za okolico in družbo.
V vasi Spodnje Koseze pri Lukovici, skupaj z ženo, staršema in bratom, v zasebnem času vodi manjšo ekološko kmetijo, katere mladi prevzemnik je postal pred nekaj leti. Dve področji, ki zahtevata veliko predanosti, lahko združuje zaradi dobrega sodelovanja v družini in njihove podpore. »Enako je v podjetju«, pravi Simon Cerar in razloži: »Povsod se je treba truditi in nadgrajevati znanje. Po drugi strani pa sta področji tako različni, da se lepo dopolnjujeta. Pri kmetijskih opravilih se sprostim, sadovi dela so takoj vidni. V managementu pa je na rezultate običajno treba čakati dlje.
Kot sem doma zadovoljen s svojo družino, sem v SAM-u zelo zadovoljen s svojimi sodelavci. Najprej smo ljudje, to vedno poudarjam. Največja dodana vrednost so zaposleni. Vsa leta smo vlagali v razvoj, osebno rast zaposlenih, za nas je ključno, da radi sodelavci radi in nasmejani pridejo na delo. To nas vzajemno motivira.«
V podjetju se resnično trudimo za čim večjo povezanost, veliko se pogovarjamo, po družbenih omrežjih le, ko je to nujno zaradi rokov in datumov, drugače pa strmimo k temu, da pristopimo drug k drugemu.
»Skozi življenje, morda še najbolj skozi težje trenutke, duhovno, osebnostno rastemo in se razvijamo, iščemo rešitve. Ostati je treba pozitiven človek. Negativizem je žal v družbi široko prisoten. Nič hudega, če kdo misli drugače. Ključen je skupni cilj. Vzeti si je treba čas za pogovor, poslušati svojega sodelavca, potem lahko najdemo pot do skupnega cilja. Najbolj uživam, kar me je še pred časom bolj skrbelo, kako kljub različnosti povezati ljudi in jih peljati uspešno naprej. V tem danes zelo uživam.«
Nikoli se pretirano ne ukvarjamo s tem kako hudo je in kaj se bo še zgodilo. Bolj gledamo na dnevnem nivoju, kaj lahko naredimo tisti dan. Predlogi in še enkrat predlogi.
"Potem tudi neham razmišljati o strahovih in skrbeh, ker vem, da imam najboljšo ekipo okrog sebe. Na tem temelji moja osebna filozofija. Svet se zelo hitro spreminja, kdo pa ve, kaj bo čez pet, deset let? Veliko možnosti vidim za naprej. Ključno je vedeti, kaj znamo danes. Kaj smo se naučili od preteklih izkušenj in poslovnih modelov, kaj lahko naredimo z znanjem, ki ga imamo? Zato tudi pri SAM-u skušamo biti čimbolj učinkoviti, vsak na svojem področju opraviti svoje delo, in potem se ti dnevi seštejejo in na koncu pride določen rezultat. Ključno pri tem načinu je, da si ne očitaš, da nisi naredil kaj dovolj dobro. Zato si je treba truditi na vsakodnevnem nivoju. Časi so kakršni so, od nas vseh je odvisno, kako se bomo z razmerami soočili in kako bomo ukrepali, da bo čim boljše za podjetje in za vse nas.«
»Do delovnega mesta, kjer sem sedaj, sem prišel po korakih in z določeno časovno distanco. V podjetju sem sedemnajst let, začel sem v prodaji, iz leta v leto nadgrajeval znanje in delovne izkušnje. Opazoval sem spremembe pri ljudeh, kako se spreminja svet in vse to me je pripeljalo do določenih spoznanj in osebne drže, da največ šteje dober zgled. Ne morem zahtevati od drugih, če sam dobro ne opravim svojega dela. Dana beseda nekaj velja, kar se dogovorimo, tisto drži. Pri vseh pogodbah in dogovorih, ki jih sklepamo, to še vedno največ šteje, zaupanje. To ohranja raven človečnosti.«
Podjetje SAM je družbeno odgovorno, vpeto v okolje, smo podporniki posameznikov, kulturnih in športnih dogodkov. Saj to je osnova dobrih kolektivov, najprej smo za ljudi. Saj, kaj nas najbolj poveže? Uspehi motivirajo in dobri rezultati spodbujajo.
»Dobro je biti del tega, ko se povežemo ob uspešnih zgodbah, ko lahko pri uspehu drugih pomagamo. Hvaležni smo za to. Ljudje imamo danes ogromno, velikokrat preveč, in marsičesa potem ne znamo prav ceniti. Hvaležnost je prav tako ena od pomembnejših postavk podjetništva. Dragoceno je praznovati ob jubilejih, ko se lahko zaustavimo, se spomnimo vseh nalog, ki smo si jih zadali in jih uspešno opravili, si izmenjamo različne poglede, si damo priznanje. V tem hitrem času je dobro, če se znamo tudi zaustaviti in pogledati, kaj dobrega smo uspeli narediti.«