V letu 2021 smo, pa to še ni rešeno.
Mladoskop | 22.01.2021, 21:30 Nataša Ličen
V mislih imamo velikokrat neroden in lahko tudi življenjsko odločujoč trenutek, ko se na cesti za nami naenkrat pojavi hitro vozeče intervencijsko vozilo, ki hiti na pomoč, nas pa povsem preseneti. Presenečeni in nepripravljeni se pogosto ne odzovemo najbolje, tudi ne najhitreje. Zbranost upade, v naglici reševanja pa dragoceni čas teče, za nekoga lahko ključne sekunde v boju za preživetje.
RF Alert je rešitev, ki omogoča hitrejše in bolj učinkovito obveščanje voznikov v prometu o bližajočem se intervencijskem vozilu na nujni vožnji.
Izvoren navdih:
Tjaša: »Inovacija se je začela s tem, da je imelo vseh nas pet isti problem, in sicer, voziš se na fakulteto, si v prometu in kar naenkrat se za teboj pojavi reševalno ali gasilsko vozilo z modrimi lučkami in sirenami, ki ga ne vidiš do zadnjega trenutka. To je bil povod, rekli smo si: »dajmo to rešit« in tako se je začela razvijati inovacija.«
Aljaž: »Dober občutek je, ko na relativno visoki ravni, kot je Univerza, dobiš povratno informacijo, da delaš v pravi smeri. Treba je povedati, da delamo z velikim veseljem, in večino projektov v prostem času. Želimo nekaj prispevati za dobro vseh. S priznanjem dobimo potrditev za nazaj, da smo svoj prosti čas investirali v pravo smer.«
Člani podjetniške skupine: Aljaž Martinčič, Matej Rabzelj, Tjaša Jereb, Jan Gašpar in Tilen Savnik (vsi s Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani).
RF Alert je rešitev, ki omogoča hitrejše in bolj učinkovito obveščanje voznikov v prometu o bližajočem se intervencijskem vozilu na nujni vožnji. Obstoječi opozorilni sistemi intervencijskih vozil na nujnih vožnjah (zvočna opozorila in modre luči) prepogosto ostanejo neopaženi do zadnjega trenutka. Udeleženci v prometu se v danih razmerah najpogosteje odzovejo negotovo in z zmanjšano zbranostjo. To povzroči počasnejše umikanje in daljši dostopni čas vozil na intervencijski vožnji. Poznejša oskrba bolnika, daljša hospitalizacija, višja gmotna škoda in stroški zdravljenja predstavljajo le nekaj posledic, ki jih prinaša obstoječe stanje. Žal je posledica obstoječega stanja tudi več smrtnih žrtev.
Za inovacijo RF Alert so prejeli Rektorjevo priznanje Univerze v Ljubljani za naj inovacijo leta 2020. Čestitke!
V želji po ublažitvi opisane problematike je nastala rešitev, ki v obliki samostojnega modula v intervencijskem vozilu oddaja opozorilo z uporabo radiofrekvenčnih tehnologij, tega pa prestrežejo in predvajajo avtomobilski radijski sprejemniki bližnjih udeležencev v prometu. Modul deluje z variabilno oddajno močjo, ki jo prilagaja glede na okolico intervencijskega vozila, rešitev pa dopolnjuje še napreden zaledni sistem v oblaku, ki omogoča tako nadzor celotne flote kot posameznih intervencijskih voženj, nastavljanje območij radijske tišine, sintetizacijo govora za napoved smeri gibanja vozila v realnem času in beleženje statistike.
Tjaša: »Intervencijska vozila lahko pridejo na kraj pomoči tudi do dvajset minut pozneje, kot bi lahko, če bi imeli prosto pot. Veliko preveč.«
Aljaž: »Problem je veliko širši, kot se zdi, ne vpliva le na udeležence v prometu, vpliva tudi na celotni zdravstveni sistem, na stroške zdravljenja in na mero preživetja posameznika, ki pomoč potrebuje.«
Več si lahko preberete, tudi o ostalih inovacijah, na: https://www.uni-lj.si/v_ospredju/2020103013244813/