Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Matej KržišnikMatej Kržišnik
Tanja DominkoTanja Dominko
Denar (foto: pixabay.com)
Denar | (foto: pixabay.com)

Vlada cene naftnih derivatov prepušča trgu: Bomo za bencin dajali več ali manj?

Slovenija Marta Jerebič

Vlada ne bo več nadzorovala cen goriv zunaj avtocest. Leta 2016 je trgu prepustila cene za neosvinčen 98-oktanski bencin in kurilno olje, zdaj to uvaja še za ceni 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva. Ukrep bo začel veljati čez teden dni. Se nam torej obetajo višje ali nižje cene goriva?

Vlada pričakuje več ponudnikov goriva, predvsem na parkirnih površinah trgovskih centrov. Predvideva, da bo v desetih letih po popolni deregulaciji cen naftnih derivatov gorivo na avtocestah še naprej dražje, medtem ko bi lahko bilo v mestih in ob mejah zaradi konkurence nižje. »Na dolgi rok je mogoče, da bo zaradi tega več konkurence, na kratek rok pa zna biti težava, ker ima Petrol kot največji ponudnik 70 odstotni tržni delež in povsem obvladuje trgovino z naftnimi derivati v Sloveniji,« meni ekonomist dr. Matej Lahovnik.

Pojasnjuje, da velike multinacionalke zanima samo prevzem Petrola, ki zaradi liberalizacije cen goriv danes že beleži krepko rast svojih delnic. »Vsi vemo, da je Petrol že dolga leta tarča ruskih velikanov Gazproma … kot tudi sosednjega Mola, iz Madžarske. Da bi torej kakšen velik igralec zaradi tega vstopil na slovenski trg in postal resen igralec na trgu, ne verjemem.«

Zato bo po Lahovnikovih besedah treba skrbno spremljati učinke vladne odločitve. »Kajti Slovenija žal ni primerljiva z Avstrijo, kjer imamo na eni ulici lahko tudi tri bencinske črpalke različnih ponudnikov. Konkurenca deluje in cene so primerno nizko. Treba bo skrbno spremljati, da ne bi Petrol začel pobirati monopolne rente oziroma da ne bi že na kratek rok prišlo do visokega dviga cene goriv.«

Vlada sicer lahko kadarkoli znova spremeni model določanja cen naftnih derivatov in ga vrne na prvotno raven. Sprostitev cen pozdravljajo v Trgovinski zbornici Slovenije, medtem ko taki potezi nasprotujejo prevozniki, ki so prepričani, da bo to občutno povečalo njihove stroške.

Slovenija
Mateja Sečnik je Slovenska kmetica leta 2025 (photo: Vir: FB Mateje Sečnik) Mateja Sečnik je Slovenska kmetica leta 2025 (photo: Vir: FB Mateje Sečnik)

Mateja Sečnik je slovenska kmetica leta 2025

V Zagorju ob Savi je v tem tednu potekala slovesnost Zveze kmetic Slovenije, na kateri so razglasili Slovensko kmetico leta 2025. To je postala Mateja Sečnik z Butajnove nad Horjulom, članica ...

Gosta oddaje Pogovor o sta bila vodja IPP dr. Hugon Možina in predsednica Zbornice - Zveze Anita Prelec (photo: STA in osebni arhiv) Gosta oddaje Pogovor o sta bila vodja IPP dr. Hugon Možina in predsednica Zbornice - Zveze Anita Prelec (photo: STA in osebni arhiv)

O težavah ljubljanske urgence

Vse raziskave po svetu so pokazale, da je najpomembnejši vzrok kopičenja bolnikov na urgencah zasedenost bolnišnic. »Ko je ta zasedenost nekje preko 80-odstotna, začne kopičenje eksponentno ...

Lucija Čakš (photo: NL) Lucija Čakš (photo: NL)

Lucija Čakš - Tretji roman, četrta knjiga

Lucija je novinarka, pisateljica otroške in mladinske literature, žena in mama trem osnovnošolskim otrokom. Piše za različne medije. Pisateljevanje je njena prostočasna dejavnost, ki jo zelo ...

Avdio player - naslovnica