Jože Bartolj
Miha Močnik
Tone Gorjup
Aleš Mihelič  (foto: Petra Stopar)
Aleš Mihelič | (foto: Petra Stopar)

Državni sekretar Aleš Mihelič: Polovica cest v zelo slabem stanju

20.08.2020, 06:59 Petra Stopar

Kakšne naložbene načrte ima Ministrstvo za infrastrukturo, kakšen je napredek pri nekaterih odmevnejših projektih, kot sta tretja razvojna os in drugi tir, kako namerava ministrstvo blažiti posledice epidemije na gospodarstvo in kakšne novosti se obetajo pri cestno-prometnih pravilih? O tem smo se pogovarjali v sredini oddaji Pogovor o.

Državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič je o projektu tretje razvojne osi povedal, da je napredek spodbuden, da pa je to večleten projekt. Po Miheličevi oceni se bomo po boljših cestah na mnogih koncih predvidoma vozili leta 2025 ali 2026.

Na severnem delu se za odsek od Šentruperta do Velenja še vedno pripravlja projektna dokumentacija, medtem ko bodo za gradnjo odseka med Velenjem in Slovenj Gradcem v kratkem zapičili prvo lopato, je pojasnil državni sekretar. »Za enega izmed sklopov na tem prvem delu, Gabrke, je že pridobljeno gradbeno dovoljenje, trenutno je v fazi javno naročilo, tako da se v septembru pričakuje začetek del. To je za vse Korošce in za vse, ki živijo na območju tretje razvojne osi na severu, izjemno pomembna, spodbudna in vesela novica. Tudi za nas je in nam daje dodatno energijo in moč, da pospešeno delamo naprej,« je sporočil.

Na južnem delu tretje razvojne osi, od Novega mesta čez Gorjance, proti Metliki in Črnomlju, je prišlo do pritožb: »Vloga za izdajo gradbenega dovoljenja je bila dopolnjena in teče po integralnem postopku, v teku je tudi javno naročilo za gradnjo tega dela. Upam, da bo pritožba čim prej razrešena, da gremo naprej s projektom in da se začne graditi. Kajti vemo, da od avtoceste pri Novem mestu bo ta povezava predstavljala tudi boljšo povezljivost in odpravo prometnih zamaškov za potrebe gospodarstva, torej Revoza in ostalih podjetij, ki bodo bistveno izboljšale položaj delavcev in prebivalcev. Radi bi začeli dela na obeh koncih, tako na novomeškem kot metliškem, kjer rešujemo mejni prehod in nastanek gneče v času turistične sezone,« je dodal.

Drugi tir je po prepričanju Miheliča ena izmed najpomembnejših posodobitev železniškega omrežja za slovensko logistiko in gospodarstvo ter za Luko Koper. Čeprav ima projekt že dolgo brado, po zagotovilih družbe 2TDK še vedno poteka po časovnici in investicijskem programu, ko naj bi bila do konca leta 2023 zaključena vsa glavna gradbena dela, do konca leta 2025 pa celoten projekt.

»Trenutno je za prva dva sklopa glavnih gradbenih del v vrednosti skoraj 700 milijonov evrov še vedno postopek javnega naročila, in sicer smo v prvi fazi preverjanja usposobljenosti posameznih kandidatov. Prišlo je do pritožbe oziroma revizije postopka, zato upamo, da bo Državna revizijska komisija kar se da hitro sprejela odločitev in nam omogočila, da nadaljujemo postopek izbire izvajalca.« Vzporedno s tem postopkom pa se na terenu izvajajo vsa pripravljalna dela. Vse dostopne ceste naj bi bile urejene do konca tega leta, kar bo omogočilo nadaljevanje gradnje v dolini reke Glinščice, ki je »zares izjemen in zahteven gradbeni podvig«.

Ocena je, da bo doprinos drugega tira na slovensko gospodarstvo približno 145 milijonov evrov dodane vrednosti vsako leto. »Vsako leto, ki se zamakne, je ta denar izgubljen, poleg tega se poslabšuje naša konkurenčnost v primerjavi z italijansko, hrvaško in madžarsko stranjo, da res učinkovito izrabimo to našo geostrateško pozicijo.«

Vabljeni k poslušanju oddaje, v kateri je sogovornik predstavil tudi glavne novosti v pravilih cestnega prometa, ki se obetajo jeseni.

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?
Oddaje, Pogovor o

Pomembno: Prosimo, da se pri komentiranju držite spletnega bontona in pravil našega spletnega portala. Pridržujemo si pravico moderiranja.

O avtorju