Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Helena KrižnikHelena Križnik
Otroci (foto: Svklimkin / Pixabay)
Otroci | (foto: Svklimkin / Pixabay)

Šola od doma, kako bo z ocenami?

Novice | 06.04.2020, 11:15 Tanja Dominko

Vstopili smo v četrti teden izobraževanja na daljavo. Ministrstvo je prejšnji teden osnovnim šolam poslalo okrožnico s priporočili za preverjanje in ocenjevanje znanja v tem času. Šolarji bodo namreč počasi morali pokazati, kaj so se v tem času naučili. Pogovarjali smo se s predsednikom Združenja ravnateljev Slovenije Gregorjem Pečanom.

Priporočila ministrstva vsebujejo tudi nekaj navodil glede pouka na daljavo. Učiteljem ministrstvo svetuje, naj bo obseg učnih gradiv vsaj dva do trikrat manjše, kot bi ga uporabili pri rednem pouku. Naloge naj bodo takšne, da jih lahko učenci opravijo sami. Učencev naj ne obremenjujejo učencev z nalogami ali izdelki, ki bi potrebovali dodatno nabavljanje in iskanje materialov. Učencev in staršev naj ne obremenjujejo z dolgimi in nejasnimi navodili, obvezno naj upoštevajo starost učencev in spodbujajo njihovo samostojnost. Posebno pozornost naj posvetijo učno šibkejšim učencem. Izkušnje po teh treh tednih izobraževanja na daljavo so boljše, kot so pričakovali strokovnjaki. Predsednik združenja ravnateljev Gregor Pečan je to potrdil tudi v pogovoru za naš radio, čeprav je tudi priznal, naj si nihče ne ustvarja iluzij, da so vse slovenske družine in vsi učitelji tehnološko dobro opremljeni za tako poučevanje.


Kaj pa ocene?
Ministrstvo za izobraževanje v okrožnici osnovne šole poziva, naj v aprilu že preverjajo znanje učencev, in sicer z ustnimi in pisnimi odgovori, likovnimi, tehničnimi, praktičnimi in drugimi izdelki in nastopi učencev. Za samo ocenjevanje pa bo ministrstvo pripravilo spremembe pravilnika, v katerem bo določilo tudi število potrebnih ocen pri posameznem predmetu in način zaključevanja ocen.
V delovni skupini za pripravo smernic je bil tudi Gregor Pečan, ki pravi, da bo verjetno treba spremeniti tudi kakšen zakon, da bo drugačno ocenjevanje mogoče. Po njegovem mnenju bi zadostovalo, če bi do konca leta pri vsakem predmetu pridobili po eno oceno, saj je vendarle dve tretjini šolskega leta že za nami. Predvsem se bo treba ukvarjati tudi s slabšimi učenci in odkriti, kako bo mogoče popravljati negativne ocene, in pa omogočiti popravljanje ocen.
NPZ-ji pa verjetno v tem šolskem letu ne bodo izvedeni.


Pogovoru s predsednikom Združenja ravnateljev prisluhnite na povezavi na levi strani.

Novice
Tradicionalna maša na 1. šolski dan za Zavod sv. Stanislava (photo: Marjana Debevec) Tradicionalna maša na 1. šolski dan za Zavod sv. Stanislava (photo: Marjana Debevec)

Veselje, skrbi in mnogo pozitivnih spodbud

Današnji prvi šolski dan so nekateri pričakali z veseljem, drugi z žalostjo v srcu, tretji prestrašeni, prav vsi pa radovedni, kaj jim bo prineslo novo šolsko leto. Pri prvošolcih in dijakih prvih ...

Ljubljanska tržnica (photo: STA) Ljubljanska tržnica (photo: STA)

Zaščitimo Plečnikovo Ljubljano

Na ministrstvu za naravne vire in prostor bo v četrtek potekala druga ustna obravnava o gradbenem dovoljenju za gradnjo garažne hiše pod ljubljansko tržnico. Ljubljanski mestni svetnik Aleš Primc ...

Mir, sončni zahod (photo: Unsplash) Mir, sončni zahod (photo: Unsplash)

Kako močno ga pogrešam…

Ena največjih bolečin za starša je, če si njegov otrok sam vzame življenje. A tudi pred tem neskončnim trpljenjem si na Radiu Ognjišče ne zatiskamo oči. V Večeru za zakonce in družine smo znova ...

Ovca (photo: Annette Meyer / Pixabay) Ovca (photo: Annette Meyer / Pixabay)

Rok Jeras: »Naši hlevi so postali bolnišnica«

Bolezen modrikastega jezika se izjemno hitro širi, predvsem rejci ovc se soočajo z velikimi izgubami. Novih uradnih podatkov na strani Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin ni, ...

Glasen pozdrav in široki nasmehi otrok iz vrtca Montessori, ki deluje v Zavodu A M Slomška  (photo: Rok Mihevc) Glasen pozdrav in široki nasmehi otrok iz vrtca Montessori, ki deluje v Zavodu A M Slomška  (photo: Rok Mihevc)

Teden vzgoje 2025: Pedagogi upanja, romarji upanja

»Menim, da je prišel čas, v katerem se vsi zavedamo, da šola ni le institucija izobraževanja, temveč je še kako tudi prostor vzgoje. Mlade nekdo vzgaja. Tako kot puščava srka vodo, tudi mladi ...