Maja Morela ČukMaja Morela Čuk
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Tanja DominkoTanja Dominko

AVDIO: Nas bodo vzgajali računalniki?

Svet

Čeprav so ceste v državah Evropske unije najvarnejše na svetu, se soočajo s črno statistiko, ki se še ne manjša. Lani je bila tako skupna številka umrlih v prometnih nesrečah podobna kot v letih pred tem - 25.100. Za izboljšanje varnosti med drugim že skrbijo različni elektronski sistemi v vozilih, vsa nova bodo morala biti čez pet let obvezno opremljena z njimi.

Z letom 2024 bo moralo biti v nova vozila vključenih skoraj 30 različnih tehnoloških rešitev. Med njimi so avtomatski zavorni sistemi, sistemi za ohranjanje voznega pasu, sistem za spremljanje hitrostnih omejitev in opozarjanje na prekoračitev hitrosti ter posodobljeni varnostni pasovi. Obvezen bo tudi sistem, ki bo prepoznaval prekomerno uživanje alkohola in blokiral vžig motorja, sistem, ki bo zaznal zmanjšane pozornosti voznika, če bo ta na primer uporabljal pametni mobilni telefon, tu so še senzorji oziroma kamera za vzvratno vožnjo in signal za zaviranje v sili.

Elektronski sistemi niso razvada, prispevajo k večji stopnji varnosti

"S prakso in seveda z uporabo v nekih kritičnih situacijah smo že začeli spoznavati, da so vsi ti sistemi dobrodošli, saj popravljajo voznikove napake in nudijo neko pomoč," pravi inštruktor varne vožnje Brane Legan. Po njegovih besedah je pomembno, da vozniki te elektronske sisteme dobro razumemo. Legan v njih tudi ne vidi razvade. "Danes je vozna avtomobila izredno zahtevna. Vse kar je danes dodatek avtomobilu za ugodnejšo in udobnejšo vožnjo, prispeva tudi k večji stopnji varnosti."

Varnost ni poceni

Velikokrat so odločitve posameznika za dodatno opremo, ki zagotavljala večjo varnost na cestah, vezane tudi na debelino denarnice. "Nekateri sistemi so kar precej dragi, a res je, da so s širšo proizvodnjo ti sistemi cenovno in tudi drugače dostopnejši ter bodo prej ali slej obvezna oprema v avtomobilih. Moramo razumeti tudi to, da danes varnost ni poceni," je prepričan Legan.

Za samovozeča vozila moramo še nekoliko odrasti

Nova pravila, ki so jih dorekli pogajalci ključnih ustanov Evropske unije, morajo uradno potrditi Evropski parlament in članice. Bodo tlakovala pot v prihodnost s samovozečimi vozili? "Sama tehnologija je že takšna, da bi avtomobili lahko sami vozili. A problem smo vozniki, ki smo s takimi avtomobili hkrati v prometu, prav tako je problem infrastruktura," ocenjuje Legan.

Svet, Evropska Unija
Šmartno pri Slovenj Gradcu (photo: ) Šmartno pri Slovenj Gradcu (photo: )

Znova čudovite okrasitve zahvalnih oltarjev

Zahvalna nedelja je vsako leto v naših cerkvah tudi prava paša za oči. Prostore pred oltarji ali stanske oltarje krasilke in krasilci vedno znova napolnijo z zemeljskimi pridelki in ostalimi ...

Ministrica Mateja Čalušić na izjavi za javnost (photo: STA) Ministrica Mateja Čalušić na izjavi za javnost (photo: STA)

Je glavo Znojeve zahteval Golob?

Ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Mateja Čalušić je sprejela odstop generalne direktorice Uprave RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin Vide Znoj, sama pa ne bo ...

Rok Škrlep (photo: Rok Mihevc) Rok Škrlep (photo: Rok Mihevc)

Če bi bilo po njegovo, bi bil pogreb veselica

Pod vtisom prvonovembrskih praznikov vseh svetih in vernih rajnih smo v Kolokviju razmišljali o izgubi, minevanju, trpljenju, smrti. Naš gost je bil stand up komik Rok Škrlep, ki se zaveda, da ...

Avdio player - naslovnica