Treba je biti človek, to je najpomembneje tudi v poslovnem svetu
Slovenija | 08.03.2019, 08:55 Nataša Ličen
Delo z ljudmi je najlepše, v več pogledih tudi najzahtevnejše. Med zasebnim in strogo službenim je treba imeti ravnovesje. Vsak zaposlen se mora zavedati ciljev, ki jih postavi vodstvo. Cilje je treba doseči.
Ob tem ne smemo pozabiti na človeške dejavnike, včasih imamo tudi slabše dni, ko smo manj uspešni, imamo težave v zasebnem svetu, smo tudi zmotljivi. Če znamo krmariti med potrebami v službi in spoštovanjem zasebnega, smo na koncu zadovoljni vsi, je v pogovoru za oddajo »Via positiva« dejala Evelin Krajnc, strokovnjakinja trženja in prodaje, zaposlena v Rimskih Termah: »Ukvarjam se tudi s predavanjem, sem nosilka treh predmetov na Fakulteti DOBA. Moje delo je način življenja. Delo z ljudmi je najlepše, kar po mojem mnenju lahko počnemo v življenju, moraš pa imeti sposobnosti vodenja. Predvsem moramo biti človek drug drugemu, se razumeti. Sami ne naredimo dovolj, več in bolje naredimo skupaj.«
»V našem podjetju se vsako leto širimo, zaposlujemo nove sodelavce. Je pa v turizmu je v zadnjem času težko dobiti ljudi, ki so pripravljeni delati in ki imajo zadovoljivo predznanje. Posel lahko uspešno sklenimo le ob zgrajenem zaupanju v naše delo in storitve.«
Delo, ki ga opravljamo, moramo imeti radi
»Če imamo svoje delo radi, nas to dela dobre in uspešne. Zelo so pomembne tudi izkušnje. Nekateri jih nimajo, imajo pa željo in že to je včasih dovolj, da nekoga sprejmemo v ekipo. Ljudem je treba dati priložnost, potem pa je na njem ali jo sprejme in izrabi ali ne. Težko je dosegati rezultate sam, lažje je ob problemu in izzivih skupaj iskati rešitev.«
Edino pravilno je sodelovanje
»V Sloveniji je opaziti več sodelovanja in združevanj. V zadnjih letih potuje veliko »milenijcev«, to so ljudje z manj časa, imajo napornejše delovne urnike, in zato več krajših počitniških obdobij. Vse bolj izstopajo programi zdravega načina življenja, od gibanja do kakovostne hrane ter skrbi za dobro počutje.«
Zgodovina nam pomeni veliko
»Prav zato smo vsak prostor v Rimskih Termah poimenovali po znamenitih osebnostih, ki so nas obiskale. Posamezne sobe pa po latinskih imenih rastlin in dreves. Vsak izrek je tudi preveden v nekaj tujih jezikov, s temi latinskimi mislimi smo unikatni. Gostje so jih zelo dobro sprejeli. Zanimivo je, kako se sprehajajo in iščejo te izreke ter se ob njih ustavljajo. To je zelo zanimivo opazovati.«
Če z zaposlenimi uspemo vzpostaviti prijeten odnos se ideje bolj spontano rojevajo in je delo zanimivejše. Pomembno je, da so vodilni svojim sodelavcev vzor, da vsak delavec pozna svoje naloge in zadolžitve ter pozna skupni cilj celotnega kolektiva. S pogovorom lahko rešimo večino nesporazumov med sodelavci. Vedno ni vse lepo in sončno, pojavijo se številni problemi. Če pa si stojimo ob strani in si skupaj prizadevamo za rešitev, smo pri tem vztrajni, ne obupamo, se ta pozitivna naravnanost obrestuje.