Radio Ognjišče
Nataša LičenNataša Ličen
Mark GazvodaMark Gazvoda
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

Svetovalnica o odnosih z javnostjo: Žogico odbiješ, pa tudi vržeš

Rok Mihevc

V tokratno Svetovalnico smo povabili strokovnjakinjo za odnose z javnostjo in poslovno komuniciranje Andrejo Jernejčič, da bi izvedeli, kako naj se tisti, ki imajo težave z javnim nastopanjem, lotijo te težave.

Uvodoma je Andreja Jernejčič povedala, da je za uspešno nastopanje potrebna predpriprava. »Velikokrat mi ljudje rečejo, da se bodo pripravili zadnji trenutek. A to je enako, kot bi šli na teniško tekmo, pa prej nikoli ne bi vzeli v roke loparja. In tako gredo tudi direktno na oder, občinstvo pa te ocenjuje v celoti. Ne samo kaj poveš, ampak kakšno energijo oddajaš, mimiko, obleko, postavitev.«

V nastopanju je potrebno uživati in biti takšen kot si, poudarja Jernejčičeva. »Najboljše vsebine izluščimo, da pride naša misel do izraza in smo prepričljivi. Če si dobro pripravljen, gre vse veliko lažje, da smo suvereni po tej plati znanja.« Na vprašanje, kako izluščiti, kar je res pomembno, naša gostja pravi, naj pomislimo, kako bi to povedali svoji babici. »Da bo razumela. Da poveš glavno misel in točko, ki jo izluščiš.«

Stanje PR oz. odnosov z javnostjo so v Sloveniji dokaj slabi, ugotavlja strokovnjakinja na tem področju Jernejčičeva. Kljub temu opaža, da so posamezniki, ki so celo izjemni. »Da nivo nekaterih ni na najvišji ravni je posledica neznanja dela na tem področju. Ponavadi šefi rečejo, »za PR bo pa dobra«. A nimajo predstave, kaj vse to delo zajema. Naloga PR je, da skrbi, kako se podjetje navzven predstavlja. Da hitro reagira, usmeri novinarje, da ni prepreka. In predvsem PR ni varnostnik podjetja.«

Andreja Jernejčič
Andreja Jernejčič © Andreja Jernejčič

PR po njenih besedah dela na prepoznavnosti podjetja oz. storitvi, ki jo ponujajo. »To ni marketing, moraš pa biti vseeno kreativen, izviren in inovativen. Povezovati se moraš z vsemi funkcijami, marketingom, vodjo, kadrovsko službo. In s tega vidika je to zahtevno delo, ker je treba vedeti več vsebinskega. In današnji čas pri tem zahteva določeno hitrost odziva.« Pomembna je tudi redna komunikacija in proaktivnost. »Ne da samo odbiješ žogico, ki ti jo vržejo novinarji, ampak jo tudi ti njim kdaj vržeš.«

Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren) Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren)

Adventni koledar za otroke: Še nove figurice!

Multimedijski adventni koledar za otroke nam je tudi v tem tednu ponudil nove zanimive in napete zgodbe in tako bo še vse dni do božiča. Obljuba dela dolg in tako smo za vse otroške roke, ki ...

Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko) Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko)

»Učenje iz napak je najhitrejša pot do uspeha«

Delavnica, ki v Socialni akademiji že ima svoje mesto, je tokrat dobila svojo polurno različico v radijski oddaji Svetovalnica. Gre za delavnico, kjer se govori o napakah, učenju in osebni rasti. ...

Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash) Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash)

Alenka Rebula: Smo varuhi svojega miru

V sklopu rednih pogovorov z Alenko Rebulo smo v adventu govorili o pomenu priprav na praznično obdobje. Mnogo je lepega, polno zabav in vrvenja, koliko pa je resničnih prepoznav naših globljih ...

Avdio player - naslovnica