Blaž LesnikBlaž Lesnik
Aleš KarbaAleš Karba
Helena KrižnikHelena Križnik

Svetovalnica o odnosih z javnostjo: Žogico odbiješ, pa tudi vržeš

| 09.11.2017, 11:33 Rok Mihevc

V tokratno Svetovalnico smo povabili strokovnjakinjo za odnose z javnostjo in poslovno komuniciranje Andrejo Jernejčič, da bi izvedeli, kako naj se tisti, ki imajo težave z javnim nastopanjem, lotijo te težave.

Uvodoma je Andreja Jernejčič povedala, da je za uspešno nastopanje potrebna predpriprava. »Velikokrat mi ljudje rečejo, da se bodo pripravili zadnji trenutek. A to je enako, kot bi šli na teniško tekmo, pa prej nikoli ne bi vzeli v roke loparja. In tako gredo tudi direktno na oder, občinstvo pa te ocenjuje v celoti. Ne samo kaj poveš, ampak kakšno energijo oddajaš, mimiko, obleko, postavitev.«

V nastopanju je potrebno uživati in biti takšen kot si, poudarja Jernejčičeva. »Najboljše vsebine izluščimo, da pride naša misel do izraza in smo prepričljivi. Če si dobro pripravljen, gre vse veliko lažje, da smo suvereni po tej plati znanja.« Na vprašanje, kako izluščiti, kar je res pomembno, naša gostja pravi, naj pomislimo, kako bi to povedali svoji babici. »Da bo razumela. Da poveš glavno misel in točko, ki jo izluščiš.«

Stanje PR oz. odnosov z javnostjo so v Sloveniji dokaj slabi, ugotavlja strokovnjakinja na tem področju Jernejčičeva. Kljub temu opaža, da so posamezniki, ki so celo izjemni. »Da nivo nekaterih ni na najvišji ravni je posledica neznanja dela na tem področju. Ponavadi šefi rečejo, »za PR bo pa dobra«. A nimajo predstave, kaj vse to delo zajema. Naloga PR je, da skrbi, kako se podjetje navzven predstavlja. Da hitro reagira, usmeri novinarje, da ni prepreka. In predvsem PR ni varnostnik podjetja.«

Andreja Jernejčič
Andreja Jernejčič © Andreja Jernejčič

PR po njenih besedah dela na prepoznavnosti podjetja oz. storitvi, ki jo ponujajo. »To ni marketing, moraš pa biti vseeno kreativen, izviren in inovativen. Povezovati se moraš z vsemi funkcijami, marketingom, vodjo, kadrovsko službo. In s tega vidika je to zahtevno delo, ker je treba vedeti več vsebinskega. In današnji čas pri tem zahteva določeno hitrost odziva.« Pomembna je tudi redna komunikacija in proaktivnost. »Ne da samo odbiješ žogico, ki ti jo vržejo novinarji, ampak jo tudi ti njim kdaj vržeš.«

Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol) Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol)

Dostojanstveno slovo

Ob izteku lanskega leta, v tistih prazničnih dneh, ko si vzamemo čas za veselje, druženje in ustvarjanje načrtov, se je po dolgotrajni bolezni poslovila najina dobra prijateljica Ivanka.

Papež Frančišek (photo: Vatican Media) Papež Frančišek (photo: Vatican Media)

Papež Frančišek: In tako sem prišel na svet ...

V več kot 80 državah sveta je danes izšla avtobiografija papeža Frančiška z naslovom Upanje. V slovenščini jo bomo dobili septembra. Izšla bo pri založbi Beletrina v prevodu novinarja in ...

Kdaj bomo začeli ceniti naravno pridelano hrano? (photo: Melanie / Pixabay) Kdaj bomo začeli ceniti naravno pridelano hrano? (photo: Melanie / Pixabay)

Ko aktivisti vladajo ...

Vladi se mudi. Novo leto je jasen opomin, da se čas mandata neizprosno izteka in zato ne čudi, da se v proceduro sprejemanja v teh dneh seli morje predlogov zakonov, pravilnikov in uredb. Tako je ...

Blaž Lesnik (photo: Jaka Korenjak) Blaž Lesnik (photo: Jaka Korenjak)

Videopodkast Globine

V osmo sezono oddaje Globine, ki jo boste odslej lahko spremljali tudi v obliki video podkasta, stopamo tudi z novim ciklom. V svetem letu 2025 želimo odpreti komunikacijo med teisti in ateisti, ...