Štefan IskraŠtefan Iskra
Mark GazvodaMark Gazvoda
Helena KrižnikHelena Križnik

Svetovalnica o odnosih z javnostjo: Žogico odbiješ, pa tudi vržeš

| 09.11.2017, 11:33 Rok Mihevc

V tokratno Svetovalnico smo povabili strokovnjakinjo za odnose z javnostjo in poslovno komuniciranje Andrejo Jernejčič, da bi izvedeli, kako naj se tisti, ki imajo težave z javnim nastopanjem, lotijo te težave.

Uvodoma je Andreja Jernejčič povedala, da je za uspešno nastopanje potrebna predpriprava. »Velikokrat mi ljudje rečejo, da se bodo pripravili zadnji trenutek. A to je enako, kot bi šli na teniško tekmo, pa prej nikoli ne bi vzeli v roke loparja. In tako gredo tudi direktno na oder, občinstvo pa te ocenjuje v celoti. Ne samo kaj poveš, ampak kakšno energijo oddajaš, mimiko, obleko, postavitev.«

V nastopanju je potrebno uživati in biti takšen kot si, poudarja Jernejčičeva. »Najboljše vsebine izluščimo, da pride naša misel do izraza in smo prepričljivi. Če si dobro pripravljen, gre vse veliko lažje, da smo suvereni po tej plati znanja.« Na vprašanje, kako izluščiti, kar je res pomembno, naša gostja pravi, naj pomislimo, kako bi to povedali svoji babici. »Da bo razumela. Da poveš glavno misel in točko, ki jo izluščiš.«

Stanje PR oz. odnosov z javnostjo so v Sloveniji dokaj slabi, ugotavlja strokovnjakinja na tem področju Jernejčičeva. Kljub temu opaža, da so posamezniki, ki so celo izjemni. »Da nivo nekaterih ni na najvišji ravni je posledica neznanja dela na tem področju. Ponavadi šefi rečejo, »za PR bo pa dobra«. A nimajo predstave, kaj vse to delo zajema. Naloga PR je, da skrbi, kako se podjetje navzven predstavlja. Da hitro reagira, usmeri novinarje, da ni prepreka. In predvsem PR ni varnostnik podjetja.«

Andreja Jernejčič
Andreja Jernejčič © Andreja Jernejčič

PR po njenih besedah dela na prepoznavnosti podjetja oz. storitvi, ki jo ponujajo. »To ni marketing, moraš pa biti vseeno kreativen, izviren in inovativen. Povezovati se moraš z vsemi funkcijami, marketingom, vodjo, kadrovsko službo. In s tega vidika je to zahtevno delo, ker je treba vedeti več vsebinskega. In današnji čas pri tem zahteva določeno hitrost odziva.« Pomembna je tudi redna komunikacija in proaktivnost. »Ne da samo odbiješ žogico, ki ti jo vržejo novinarji, ampak jo tudi ti njim kdaj vržeš.«

Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...