Blaž LesnikBlaž Lesnik
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Petra StoparPetra Stopar
Svetišče Torreciudad (foto: Alen Salihović)
Svetišče Torreciudad

V špansko Marijino svetišče Torreciudad ponesli podobo Ptujskogorske Matere Božje

| 14.09.2017, 14:22

Romarji na čelu z mariborskim nadškofom Alojzijem Cviklom in provincialom slovenske minoritske province p. Milanom Kosom so danes v špansko Marijino svetišče Torreciudad ponesli podobo Ptujskogorske Matere Božje. V tem svetišču hranijo več kot 300 replik Device Marije iz vsega sveta.

Znano Marijino svetišče Torreciudad, kjer čaščenje Device Marije sega že v 11. stoletje in ga je dal prenoviti ustanovitelj Opus Dei Jožef Marija Escriva, je od danes bogatejše za kopijo podobe ptujskogorske Marije Zavetnice. V procesiji so jo ponesli v cerkev, kjer bo nekaj dni, nato pa jo bodo prestavili v kapelo Marijinega čaščenja. Začetki kapele segajo v leto 1984, ko so ob deveti obletnici novega svetišča Torreciudad povabili znana Marijina svetišča na romanje. Ob tem so k Blaženi Devici Mariji prinesli replike svojih zavetnic, kar je kmalu postalo tradicija in tako se danes v kapelah v kripti nahaja več kot tristo Marijinih upodobitev, s čimer želijo prikazati širino ljubezni do Device Marije.

»Marija je ena. Prihaja nam pa naproti po svetiščih, v kipih in nam razodeva svojo materinsko skrb in ljubezen, da bi bila naša sopotnica. Tudi geslo našega romanja je »Z Marijo na poti«, ker smo želeli, da bi na tem romanju poglobili našo zavest in vero, da je Marija z nami, da nas spremlja na poteh našega življenja. Zanimivo je, da smo kopijo podobe izročili prav 14. dan v mesecu, ko na Ptujski gori vedno molijo za moralno prenovo slovenskega naroda. Tako smo danes še posebej molili za to duhovno in moralno prenovo slovenskega naroda,« je za naš radio dejal nadškof Cvikl. P. Kos pa je dodal: »Ptujskogorska mati je zavetnica, ki ima pod plaščem toliko oseb in tako, kakor rečemo simbolično, danes dobiva še več oseb, ki bodo pred njo prihajali in tam prosili milosti. Gotovo je to lep trenutek in doživetje za vse nas, ki smo tukaj.«

V to svetišče so aprila letos romarji iz Brezij ponesli tudi podobo Marije Pomagaj.

Romarji bodo pot nadaljevali v Lurd

Romarji so si prvi dan ogledali Provanso, skupaj z njeno prestolnico, drugi dan pa je zaznamoval ogled Barcelone, kjer so si ogledali simbol mesta, slovito cerkev posvečeno sveti Družini "Sagrada familia", včeraj so v njej imeli tudi sveto mašo. Popoldne so se podali do benediktinskega samostana Montserrat, kjer v baziliki hranijo čudovit kip "črne Marije", zaščitnice Katalonije. Večer pa so preživeli v Zaragozi. Vrh romanja je tako bil danes, ko so se naprej zbrali pri sveti maši v znanem Marijinem svetišču Torreciudad, kjer čaščenje Device Marije sega že v 11. stol. Na povabilo rektorja svetišča so v kapelo Marijinega čaščenja prinesli kopijo podobe ptujskogorske Marije Zavetnice. Na vprašanje od kje ideja za to romanje je Ciril Arih iz turistične agencije Aritours povedal: »Prišli so predstavniki tega svetišča na Ptujsko goro in so se nato s patri minoriti dogovorili, da bi podoba zavetnice prišla v njihovo svetišče.«

Po današnji slovesni predaji podobe in maši so romarji pot nadaljevali preko Pirenejev v Francijo do Lurda, kjer se bodo zvečer udeležili procesije z lučkami. Romarji se bodo v Slovenijo vrnili v soboto zvečer.

Nadškof Alojzij Cvikl
Nadškof Alojzij Cvikl © ARO

Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Eva Golob (photo: ZSPM) Eva Golob (photo: ZSPM)

Eva Golob: Ponosni na podeželske korenine

»Vsako leto pripravimo zelo pester program skozi celo leto in številni naši dogodki so tradicionalni. Eden takih je državni kviz Mladi in kmetijstvo, ki bo (danes) v Velikih Laščah potekal že ...