Papež s kolumbijskimi škofi
Je papež res heretik?
Svet | 30.09.2017, 09:26 Marjana Debevec
Kot so že nekaj časa napovedovali, je bil pretekli konec tedna objavljen uradni popravek papeža Frančiška, in sicer zaradi napak ali herezij, ki naj bi jih zapisal v svoji apostolski spodbudi Radost ljubezni. Pod dokument, ki so ga svetemu očetu osebno izročili 11. avgusta, pa se tokrat niso podpisali kardinali. Edini škofovski podpis prihaja od vodje Bratovščine sv. Pija X. Bernarda Fellaya, ostali podporniki omenjenega pisma pa so duhovniki, znanstveniki, novinarji in blogerji iz 20 različnih držav.
V sedmih točkah podpisniki pisma ves čas citirajo papeža. Te njegove stavke potem analizirajo, primerjajo s cerkvenim učiteljstvom in Svetim pismom. P. Branko Cestnik je za naš radio zatrdil, da gre za ljudje, ki tudi sicer nasprotujejo papežu, v osmem poglavju spodbude Radost ljubezni pa so našli način, da to izpeljejo.
»Papež ni krivoverec. Seveda je pa ta Amoris Laetitia in to znamenito osmo poglavje sprožila neki proces razlikovanja, premišljevanja.«
Tudi slovenski škofje so Radost ljubezni enotno podprli, saj prinaša različne pastoralne pristope do ranjenih družin.
»Ker duhovnik – ko imaš pred sabo enega ločenca, pa drugega ločenca, pa dva ločenca, ki živita skupaj, imaš pred sabo mlade katoliške neporočene pare, pa ti pride nekdo, ki je prevaral ženo, ali pa prevarala moža, ti takrat nimaš toliko dogmatike v glavi, ampak človeka v njegovi bolečini, v njegovi šibkosti, ti si tudi pod nekim čustvenim pritiskom v tistem hipu...
In zdaj če odgovarjaš samo s trdo dogmatiko: grešnik si, nimam se s tako, kaj pogovarjati, dokler se ne spreobrneš, potem so zaprta vrata. Amoris Laetitia pa nam da da to logiko usmiljenja, ki pa ni popuščanje, v smislu da ni nič greh. Veš, da je greh, če prevaraš ženo ali pa moža. To je greh, ampak nekako te bomo poskušali spremljati, sprejeti, videti, kaj lahko s tabo naredimo, te pripeljati skozi neko očiščenje.«
Svoj zapis na blogu pa p. Branko Cestnik sklene z besedami klaretinca, španskega kardinala Fernanda Sebastiána. Ko so ga enkrat lani vprašali, ali je Amoris Laetitia heretična, je dejal: „So olajševalne okoliščine, celo oprostilne okoliščine, ni pa izjeme v postavi.“ Z drugimi besedami: Amoris Laetitia nas poziva k večjemu dojemanje in sprejemanju teh družin, toda greh ostane greh.