Napad Barcelona
Metropole v preventivno obrambo pred terorističnimi napadi z vozili
Svet | 21.08.2017, 17:21
V Evropi so v zadnjem letu uvedli nekaj ukrepov za preventivno obrambo pred terorističnimi napadi z vozili v središčih večjih mest. Po takšnih krvavih dejanjih v Barceloni in Cambrilsu so strokovnjaki opozorili, da jih je skoraj nemogoče preprečiti, a so metropole stare celine vseeno začele nameščati ovire na ranljive točke. Posebne načrte so pripravili tudi v Avstraliji.
Po terorističnih napadih v Londonu so oblasti junija na treh mostovih v središču prestolnice Velike Britanije namestile varnostne ovire ob pločnikih. Le nekaj dni prej so se namreč trije moški s kombijem zaleteli v pešce na Londonskem mostu in ubili osem ljudi. Podobno se je v glavnem mestu na Otoku zgodilo že marca, ko je moški z avtomobilom zapeljal v množico na mostu pri parlamentu in nato zabodel policista. Takrat je umrlo pet ljudi. Ukrepe, kot so zaprtje cest med menjavo straže in betonske ovire, so v Veliki Britaniji uvedli okoli kraljevih palač že po terorističnem napadu v Berlinu.
V nemški prestolnici so, potem ko je privrženec Islamske države decembra lani s težkim tovornjakom zapeljal med ljudi na polnem božičnem sejmu in jih 12 ubil, varnostni ukrepi milejši. Sprva so vhode na nekatere sejme res zablokirali z betonskimi ovirami, a so jih nato odstranili. Se pa v državi pozivi k namestitvi ovir širijo zdaj, po krvavih dejanjih v Španiji. Vendar se na nemškem notranjemu ministrstvu zavedajo, da je nemogoče popolnoma ločiti pešce in vozila ter tako preprečiti možnost takšnega terorističnega napada.
Tudi v Franciji so zabeležili že več krvavih dejanj z vozili, najhujši je bil tisti v Nici julija lani, ko je bilo med vožnjo tovornjaka v množici ubitih 85 ljudi. Začasne betonske ovire zdaj redno nameščajo ob večjih dogodkih ali na bolj obiskanih lokacijah, kot so na primer Elizejske poljane, podoben ukrep velja tudi za središče Strasbourga. Ob nabrežju Sene, ki teče skozi Pariz, načeloma ni več dovoljen motorni promet, dostop je mogoč le reševalnim in ostalim urgentnim vozilom, ko prehod ni v uporabi, ga blokirajo policijska vozila.
Belgijske varnostne oblasti so priporočile postavitev betonskih ovir in ostale ukrepe za zaščito lahkih tarč, kot so večje skupine ljudi. Ponekod v Bruslju so namestile večje vreče peska, ki tehtajo tono, in betonske bloke.
V švedski prestolnici so na glavnih ulicah za pešce po aprilskem napadu, ko je na eni od glavnih nakupovalnih ulic v središču Stockholma tovornjak zapeljal v množico in ubil pet ljudi, med drugim namestili ovire v obliki levov. Mesto je že naročilo tudi nove.
Vlada v Sydneyu je oblikovala posebno strategijo, s katero želi povečati varnost na javnih mestih. Med ukrepi svetuje nameščanje sredstev odvračanja, kot so ograje in kamere, upočasnitev vozil z drevesi in kipi ter osebje za hiter odziv. Ob tem se zaveda, da načrt ne more preprečiti krvavih dejanj, a lahko zmanjša njihovo verjetnost in posledice. V Avstraliji je letošnjega januarja moški v središču Melbourna zapeljal v množico nakupovalcev in ubil šest ljudi, a oblasti tega pozneje niso označile za teroristični napad. V Canberri so medtem vse bolj zaskrbljeni zaradi rastočega ekstremizma. Tam so v preteklih nekaj letih pristojni preprečili 13 terorističnih napadov.