Svetovalnica: Za poklicno odločitev naj si učenci in dijaki vzamejo dovolj časa
Svetovalnica | 20.03.2017, 11:29 Rok Mihevc
Karierno svetovanje učencem in dijakom je bila tokratna tema Svetovalnice. Kam naprej, kako svetovati, kako prepoznati kaj je najbolj prav, je svetovala Nataša Hanuna z Zavoda sv. Stanislava, ki vodi projekt Popestrimo šolo.
Naziv Nataše Hanune je multiplikator, to je naziv, ki so ji ga dali iz evropskih skladov, od koder se tudi financira njena služba. Je pa v povezavi s pomočjo učencem in dijakom pri različnih stvareh, razvijanju talentov, poklicnem svetovanju. »To je ena izmed pomembnejših stvari, saj se trendi poklicev spreminjajo in je potrebno multiplicirat svoje znanje.«
Projekt »Popestrimo šolo«
Namen projekta je celostno spremljanje in poklicno usmerjanje učencev in dijakov. V okviru projekta organiziarajo različne skupinske in individualne dejavnosti, preko katerih otroci in mladi odkrivajo svoje talente, se aktivno spoznavajo s procesom vseživljenjskega učenja in neformalnega pridobivanja kompetenc z namenom boljšega načrtovanja njihove poklicne poti. »Otroci se ne odločajo samo o poklicu, ampak odkrivajo in spoznavajo tudi sebe. Spodbujamo jih, naj se ne ustrašijo svojih šibkih točk, saj so to za njih lahko izzivi«
Pri razgovorih celostno pogledajo sliko posameznega dijaka oz. učenca. »Ko se odločajo, se mi zdi pomembno, da so srečni z odločitvijo, da bodo potem srečni v življenju. Gre za kombinacijo vsega. V naši šoli imamo tudi duhovne obnove, kjer se pogovarjamo o poklicanosti, o družini, Bogu, zajamemo zelo celostno in vesela sem, da je okolje pri nas zelo spodbudno za vrednote.« Ko smo pred kakršnokoli odločitvijo je seveda prisoten strah. »To je normalno, pomembno pa je, da mladino pomirim. Če takrat, ko sprejmem odločitev, čutim da je prava, je prava. Zato pa moram narediti določene korake, ne da o tem začnem razmišljati zadnje 14 dni, ampak toliko prej začnem delati na tem.«