P. Spadaro: Napadi na Amoris Letitia so del procesa
Cerkev po svetu | 05.12.2016, 13:32 Marta Jerebič
Pismo štirih kardinalov, ki od papeža zahtevajo pojasnila k apostolski spodbudi Radost ljubezni, nekateri izkoriščajo za razpihovanje napetosti in ustvarjanje delitev v Cerkvi, je prepričan direktor jezuitske revije Civilta' Cattolica, p. Antonio Spadaro. Po njegovem mnenju se te skupine počutijo odrinjene, zato so glasne in napadajo vsakogar, ki je blizu papežu. A kot je dejal, papeža pismo ni razjezilo. Njegove skrbi so pastoralne. Vznemirjajo ga revščina, nepravičnosti, preganjanje kristjanov in nasilje, ne pa takšne vrste kritike. To je razvidno tudi v njegovem odzivu na kritike o njegovem nauku o usmiljenju.
Papežev zaupnik p. Antonio Spadaro je v pogovoru za ameriški spletni portal Crux dejal, da so skupine, ki so sovražne do papeža Frančiška, v glavnem vase zaprte skupine, ki niso sposobne odprte, vedre razprave, in ki se pravzaprav ponavljajo. A če ne bi bilo nobenega odziva na papeževe spise, bi bilo še slabše. To je del procesa, dodaja.
Prefekt Kongregacije za nauk vere, kardinal Gerhard Mueller je nedavno povedal, da kongregacija trenutno ne namerava odgovoriti na pismo štirih kardinalov.
P. Spadaro je pojasnil, da papež ne daje dvojnih odgovorov na abstraktna vprašanja. A to ne pomeni, da ni odgovoril. Jasen odgovor je na primer dal argentinskim škofom na območju Buenos Airesa, ko jih je spodbudil in potrdil, da je njihova interpretacija dokumenta Radost ljubezni pravilna. Skratka, papež odgovarja na iskrena vprašanja pastirjev, saj nauk ne obstaja z namenom razprave, ampak za zdravje duš, za odrešenje bolj kot za intelektualno razpravo.
P. Spadaro je še pojasnil, da so bila vprašanja štirih kardinalov postavljena že na sinodi o družini, kjer je bil dialog širok, globok in odkrit. Dejstvo je, da je končno poročilo odobrila večina. Amoris Letitia je zrel sad sinode, na kateri so bili podani vsi potrebni odgovori, nekateri več kot enkrat. Po besedah p. Spadara v diskretnem dialogu vsi kardinali lahko vprašajo papeža karkoli hočejo. Drugače pa je, ko nekdo to naredi preračunljivo ali ko postavi vprašanja z namenom, da drugega postavi v težek položaj ter ustvari delitve.
P. Spadaro še dodaja, da Amoris Letitia jasno daje odgovor na vprašanje o obhajilu znova civilno poročenim in da večina kardinalov in škofov sledi papežu Frančišku, le redki zavračajo Amoris Letitia.