Blaž LesnikBlaž Lesnik
Andrej NovljanAndrej Novljan
Rok MihevcRok Mihevc
Protest CI Braslovče in CI Šmartno ob Paki (foto: Tone Tavčer) (foto: Tone Tavčer)
Protest CI Braslovče in CI Šmartno ob Paki (foto: Tone Tavčer)

Zveze civilnih iniciativ Savinjske doline proti trasi Velenje-Šentrupert

Politika | 10.08.2016, 15:34 Petra Stopar

Medtem ko si ministrstvo za okolje ob podpori velenjske občine prizadeva za izgradnjo štiripasovnice med Šentrupertom in Velenjem, pa tej rešitvi nasprotujejo v Zvezi civilnih iniciativ Braslovč, Polzele, Šmartnega ob Paki in Vaški skupnosti Podgora. Po njihovem mnenju bi bila ustreznejša in cenejša povezava tista med Velenjem in Arjo vasjo. Zato so znova opozorili na načine, s katerimi želi država trošiti denar za nespametne projekte, namesto da bi zgradili tiste, ki so resnično potrebni.

Vprašanje, po kateri poti Velenje povezati z avtocesto A1 in tako dokončati še ta manjkajoči kos tretje razvojne osi, že skoraj deset let razdvaja državo in nekatere pristojne občine. Predstavniki civilnih iniciativ so skupaj z nekaterimi župani v Braslovčah znova skušali odgovoriti na vprašanje, ali sta okoljsko ministrstvo in vlada pri tem podlegla velenjskemu lobiju, saj več argumentov kaže, da bi cesta med Velenjem in Šentrupertom predstavljala škodljiv in neutemeljen poseg v prostor.

„Prvi razlog je, da ta trasa ne povezuje Velenja in Celja, drugi razlog je v ceni, kajti za 180 milijonov evrov je ta trasa dražje od druge preko Arje vasi, tretji pa, da ta trasa trajno uničuje 77 hektarov najvrednejših kmetijskih zemljišč, ki jih ne moremo nadomestiti,“ je za naš radio povedal predstavnik CI Braslovče, arhitekt Urban Jeriha.

Ob tem je navedel, da je država ob načrtovani izgradnji povezave Velenje-Šentrupert v najnovejšem predlogu Resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa predvidela tudi rekonstrukcijo obstoječe cestne povezave Velenje-Arja vas. Gradnja obeh pa je predvidena med letoma 2018 in 2022.

V Zvezi civilnih iniciativ so zato prepričani, da prav to dejstvo, da država želi najprej izsiliti dražjo traso za 308 milijonov evrov, nato pa še zgraditi cenejšo in nujnejšo cesto za 120 milijonov evrov, nakazuje na javnosti skrite zasebne interese, saj v neštetih javnih soočenjih predstavniki države niso znali pojasniti razlogov za gradnjo dveh cest. „Opisano dejstvo nas zelo spominja na izgradnjo TEŠ 6, kjer so najprej zgradili zelo drag šesti blok, da bi lahko nadomestili četrtega in petega, zdaj, ko je šesti zgrajen, pa na vsak način želijo posodobiti še četrtega in petega,“ je pojasnil Jeriha.

Ne le devetnajst županov Savinjske regije, ampak tudi ministrstvo za kmetijstvo se ne strinja s povezavo Velenje-Šentrupert, saj kot rečeno, bi izgradnja uničila kakovostna kmetijska zemljišča, pa tudi zahtevala rušenje številnih stanovanjskih in drugih objektov.

Celotnemu pogovoru, ki smo ga v studiu Radia Ognjišče z Urbanom Jeriho posneli 19. julija, lahko tudi prisluhnete.

Politika, Hrana in okolje
Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media) Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media)

Nič več v treh krstah

Vatikan je predstavil prenovljen bogoslužni obrednik za papežev pogreb. Nastal je na Frančiškovo pobudo, ki želi, da obred papeževega pogreba bolje odraža položaj voditelja Katoliške cerkve kot ...

Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc) Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc)

Sočutje ni pasivnost

Med 17. in 23. novembrom se po vsem svetu vsako leto v okviru Katoliške cerkve in drugih krščanskih cerkva ter skupnosti obhaja teden zaporov. Namen tedna zaporov je, da bi se kristjani zavedali ...