Kaj Evropski uniji prinaša četrti železniški sveženj?
Svet | 07.05.2016, 18:10
Članice Evropske unije in Evropski parlament so storili pomemben korak k vzpostaviti enotnega evropskega železniškega območja in odprtja trga železniških storitev. Dogovor o četrtem železniškem svežnju prinaša sklop ukrepov za izboljšanje konkurenčnosti železniškega potniškega prometa kot tudi učinkovitosti železniških storitev v povezavi. S postopnim odpiranjem nacionalnih železniških trgov naj bi koristil tako potnikom kot tudi gospodarstvu.
Četrti železniški sveženj sestavljata dva stebra. Prvi je tehnični, ki se nanaša na različne standarde. "Tehnični steber ima za cilj pospešiti upravne postopke in zmanjšati stroške, da se olajša dostop železniških podjetij do trga Evropske unije v železniškem prometu. Ta steber naj bi omogočil tudi kar za 500 milijonov prihrankov do leta 2025. Za 20 odstotkov naj bi bil tudi skrajšan časa za nove ponudnike, za 20 odstotkov naj bi bili tudi nižji stroški za avtorizacijo vagonov in lokomotiv," nam je pojasnila evropska poslanka iz vrst Evropske ljudske stranke Patricija Šulin. Drugi steber je tržni. Omogoča vzpostavitev okolja za vlagatelje in odprtje domačih trgov železniškega potniškega prometa. "Tržni steber bi doprinesel k liberalizaciji železniških trgov in strukture upravljanja, tako da bi bilo boljše vključevanje odprtega domačega potniškega prometa. Po predlogu Evropske komisije bi bilo tudi treba do decembra 2019 konkurenci omogočiti dostop do pogodb o opravljanju javne službe na domačih trgih."
Evropska komisija je četrti železniški sveženj predlagala januarja 2013. "Ta izvirni predlog Evropske komisije naj bi omogočil kar za 400 milijonov evrov koristi do leta 2035 tako za podjetja kot za potnike." Pogajanja in usklajevanja so bila zapletena zaradi različnih interesov članic povezave in stališč, ki jih je zastopal Evropski parlament. Zato so se zavlekla do zdaj.